Briju popisał się wysoką dynamiką wyników w IV kwartale 2014 r. W tym okresie przychody wzrosły w ujęciu r/r o 160 proc. do 118,4 mln zł. Zysk EBITDA skoczył o 398 proc., a EBIT o 410 proc. i wyniósł odpowiednio 5,7 mln zł i 5,5 mln zł. W całym 2014 roku widoczna była dwucyfrowa dynamika. Przychody wzrosły o 41 proc. do 393 mln zł, EBITDA o 64 proc. do 16 mln zł, a zysk netto o 67 proc. do 12,6 mln zł. Głównym czynnikiem dynamicznego zwiększania przychodów był wzrost obrotów na handlu surowcami metali szlachetnych. Spółka realizuje sprzedaż surowców wyłącznie na rynki zagraniczne.>> Komunikat wraz z raportem finansowym znajdziesz tutaj
Na widok tych wyników akcje dynamicznie ruszyły w górę, choć na skąpych obrotach. Również analitycy pozytywnie ocenili ubiegłoroczne dokonania Briju.
– Sam 4Q’14 wypadł tak dobrze, gdyż spółka w tym okresie znacząco zwiększyła sprzedaż (+174 proc. r/r) oraz marżę handlową (+2,2 p.p. r/r do 6,8 proc.) realizowaną na sprzedaży surowców, jak również księgowała sprzedaż oraz wyniki własnej sieci 12 salonów jubilerskich, z których pierwszy otwarty został we wrześniu 2013. Podobny efekt widoczny był w całym 2014, jednakże należy zauważyć, iż część jubilerska ze sprzedażą na poziomie 14,8 mln zł (+2,9 proc. r/r) wypracowała 0,27 mln zł zysku EBIT co oznaczało, iż pokryła straty z 1‐3Q’14, które wynosiły ‐1,1 mln zł. Dodatkowo warto zwrócić uwagę, iż dobre rezultaty osiągnięte zostały pomimo spadku cen złota, które w 2014 r. były o 10,2 proc. niższe w ujęciu r/r. Na koniec grudnia 2014 spółka posiadała na kontach 19,3 mln zł gotówki, co przy zobowiązaniach oprocentowanych w wysokości 22 mln zł daje wskaźnik DN/EBITDA=0,16. – ocenia Marcin Stebakow, analityk DM BPS.

(Źródło: sprawozdanie finansowe spółki)
Biuro potrzymało swoje pozytywne nastawienie do spółki i oczekujemy dalszej poprawy ze względu na kolejne otwarcia w części jubilerskiej. Prognozy DM BPS dotyczące rozwoju sieci sprzedaży są zbieżnie jakie planuje spółka. Na koniec 2014 roku działało 12 salonów działało w oparciu o koncepcję i wystrój dedykowany marce Briju.
– W Polsce rynek dóbr luksusowych jest rynkiem o dużym potencjale rozwoju. Segment wyrobów jubilerskich jest strategicznym obszarem działalności grupy kapitałowej. Program rozwoju grupy zakłada zwiększenie udziału w rynku detalicznym biżuterii i zdobycie na nim pozycji jednego z liderów. W 2015 roku zostanie uruchomionych minimum 20 nowych salonów pod marką Briju. Jeżeli w trakcie roku pojawi się możliwość otwarcia salonów w atrakcyjnych dla grupy lokalizacjach, wówczas ilość salonów przekroczy podaną ilość. Na koniec 2015 roku w całej Polsce powinny działać przynajmniej 32 salony marki Briju. – ocenia w raporcie rocznym Przemysław Piotrowski, prezes Briju.
W piatek akcje spółki zyskują momentami nawet ponad 16 proc. Wcześniej w tym roku dały zarobić 49 proc. Mocniejszą zwyżkę akcje Briju rozpoczęły w połowie grudnia 2014 roku i od tego czasu zdrożały 65 proc. Akcje Briju pojawiły się na głównym rynku pod koniec maja, przechodząc z NewConnect.