
Fot. mat. pasowe/CI Games
Październikowa premiera Lords of the Fallen bezapelacyjnie była jednym z najważniejszych wydarzeń w polskiej branży gamedev tego roku. Grze towarzyszyły olbrzymie emocje, także od strony inwestycyjnej, co w dużej mierze było zasługą szumnych deklaracji prezesa Marka Tymińskiego.
– Markowi Tymińskiemu po raz kolejny udało się przekonać rynek, że prowadzona przez niego spółka jest w stanie wedrzeć się do segmentu gier AAA. Po nieudanej premierze Snipera 3 spółka na chwilę zmieniła strategię i wydała znacznie mniej kosztownego SGWC i SGWC2, które spotkały się z ciepłym przyjęciem rynku (oceny Metacritic 73-81 dla SGWC2). Gdy CIG złapała finansowy oddech postanowiono znów zawalczyć o serca graczy i inwestorów, tylko ze względu na utratę wiarygodności na krajowym podwórku tym razem inwestorów zagranicznych. Od około połowy 2022 r. kapitalizacja spółki wzrosła z 350 mln zł do nawet 1,2 mld zł na kilkanaście tygodni przed premierą. Rynek uwierzył – komentuje w najnowszym omówieniu Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl.
Lords of the Fallen jest największą i najdroższą produkcją wydana przez CI Games. Sam budżet produkcyjny opiewał na około 180 mln zł. Finalnie gra w peaku przyciągnęła 43 tys. graczy, pokonując tym samym wydany we wrześniu Lies of P., który co ciekawe zebrał znacznie lepsze recenzje.
– Oceny krytyków na portalu Metacritic zawierają się w przedziale 71-78 w zależności od platformy sprzętowej – najniższa przypada na PlayStation. Nieco gorsze są oceny graczy – na Xbox to nawet 5,9, natomiast na Steam 61,3. Mało pozytywne recenzje to głównie efekt problemów technicznych i wydajnościowych, ale nie tylko. Gracze zwracają uwagę także problemy koncepcyjne, design poziomów i balans – komentuje Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl.

Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
W dalszej części analizy dowiesz się o:
- szacunkowej sprzedaży wersji cyfrowej i nakładach wersji pudełkowej
- jak konstrukcja umów dystrybucyjnych wpływa na wykazywanie przychodów,
- jak szacować próg rentowności,
- szacunkowych wynikach finansowych na koniec roku w odniesieniu do poprzednich premier,
- kształtowaniu się kosztów,
- wpływie premiery na przepływy pieniężne,
- perspektywach na kolejne kwartały,
- porównaniu premiery Lords of the Fallen z Lies of P.,
- ocenach graczy, krytyków i zgłaszanych problemach,
- zapowiedziach nowych produkcji.
Pełna treść analizy dostępna jest w Strefie Premium StockWatch.pl >> Lords of the Hope – omówienie sytuacji fundamentalnej CI Games po premierze Lords of the Fallen X.2023 r.