
Najnowsze wyniki wrocławskiego Woodpeckera okazały się pretekstem do kilkuprocentowej przeceny akcji.
Wyniki za II kwartał zaprezentowane przez Woodpecker okazały się sporym rozczarowaniem dla inwestorów. Paradoksalnie, na pierwszy rzut oka dobrze wyglądała sprzedaż – 6,87 mln zł pobiło zeszłoroczny wynik o 26,6 proc.
– Wygląda to teoretycznie dobrze, ale przypominam, że przy spółkach SaaS czy takich działających w modelu abonamentowym ważnym jest porównanie także kwartał do kwartału. A tutaj szału nie ma – tylko 2,3 proc. więcej. Spółce nie udało się także osiągnąć nowego szczytu jeśli chodzi o przychody, czyli przebić czwartego kwartału 2022 roku. Trzeba jednak przyznać, że różnica nie jest zbyt materialna (-0,5 proc.) – wyjaśnia Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl.
Prawdziwe tsunami przetoczyło się na poziomie wynikowym. Przedsmakiem był już pierwszy kwartał, który można określić jako co najwyżej przeciętny. Wyniki nie różniły się znacząco ani w ujęciu r/r, ani kw/kw. Drugi przyniósł już zdecydowane pogorszenie – zysk operacyjny wyniósł 632 tys. zł, czyli mniej o 55 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, oraz prawie 43 proc. mniej porównując do poprzedniego kwartału.
– Jeśli mielibyśmy poszukiwać przyczyn po stronie kosztowej, to nasuwają się dwie-trzy główne. Po pierwsze mocno rosną usługi obce, które wyniosły 3,75 mln zł. Jest to 1,6 mln zł więcej r/r (+74,4 proc.) lub 12,6 proc. (i 381 tys. zł) więcej kwartał do kwartału. W usługach obcych mamy zarówno koszty de facto płac (osoby rozliczające się na zasadzie B2B) jak i np. koszty usług marketingowych, utrzymania infrastruktury IT, itp. Niestety spółka nie prezentuje bardziej detalicznego rozbicia usług obcych, które stanowią przecież najistotniejszą pozycję wśród kosztów rodzajowych. Szkoda, ponieważ choćby Brand24 się na to zdecydował i z punktu widzenia inwestorów-analityków jest to istotna i ciekawa informacja – dodaje Przemysław Staniszewski.
W dalszej części analizy dowiesz się o:
- obserwowanych tendencjach w wynikach spółki,
- kształtowaniu się kosztów rodzajowych,
- trendach zatrudnienia i jego wpływie na koszty i wyniki firmy,
- kluczowych wskaźnikach efektywności dla spółki,
- planach inwestycyjnych i zmianach w ofercie abonamentowej,
- podejściu firmy do wykorzystywania algorytmów AI,
- zmianach w wycenie oraz jej wskaźnikach.
Więcej o sytuacji fundamentalnej Woodpecker dowiesz się z najnowszej analizy >> Stuku puku i małe wynikowe kuku – omówienie sprawozdania finansowego Woodpecker po 2 kw. 2023 r.