
(Fot. Pexels)
Niższe przychody i zysk EBITDA w ujęciu rocznym
Według szacunkowych danych, Woodpecker osiągnął w III kwartale 2025 roku 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 5,29 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 743 tys. zł wobec 1,22 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka wykazała 318 tys. zł jednostkowej straty netto wobec 323 tys. zł zysku rok wcześniej.
Strata także w ujęciu narastającym
Narastająco w okresie styczeń–wrzesień 2025 roku spółka miała 1,37 mln zł straty netto wobec 524 tys. zł zysku rok wcześniej. Przychody w tym czasie wyniosły 14 mln zł, a zysk EBITDA 1,74 mln zł wobec – odpowiednio – 17,1 mln zł i 3,34 mln zł rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży w trudnym sezonie
– W III kwartale 2025 roku, pomimo sezonowego okresu wakacyjnego, typowo charakteryzującego się niższą aktywnością sprzedażową w branży SaaS, spółka odnotowała wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego kwartału. Było to rezultatem konsekwentnie realizowanej strategii wzmocnienia sprzedaży bezpośredniej, obejmującej m.in. spotkania z kluczowymi klientami i partnerami w Stanach Zjednoczonych oraz Europie. Działania te pozwalają lepiej rozpoznawać potrzeby odbiorców, budować długoterminowe relacje biznesowe oparte na zaufaniu oraz zwiększać udział kontraktów o wyższej wartości, co stanowi istotny element wzmacniania stabilności przychodów i pozycji rynkowej spółki – czytamy w komunikacie.
Optymalizacja zatrudnienia
– Równolegle spółka podjęła decyzję o dalszej optymalizacji zatrudnienia, głównie w odpowiedzi na utrzymujący się niekorzystny kurs dolara. Na koniec roku stan zatrudnienia ma zmniejszyć się do poziomu poniżej 60 osób. Działania te już częściowo przełożyły się na wynik trzeciego kwartału i powinny pozytywnie wpłynąć na efektywność kosztową w kolejnych okresach – podano także.
Woodpecker.co to spółka technologiczna oferująca oprogramowanie w modelu SaaS, wspierające rozwój biznesu poprzez automatyzację procesów komunikacji. W 2024 roku spółka przeniosła notowania z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.