
Answear.com miało 1,44 mln zł zysku netto, 14,08 mln zł zysku EBIT w III kw. 2022 r.
Narastająco po trzech kwartałach 2022 r. spółka miała 5,3 mln zł jednostkowego zysku netto w porównaniu z 11,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 609,19 mln zł w porównaniu z 424,39 mln zł rok wcześniej.
Spółka podkreśla, że wróciła na rynek ukraiński. W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear.com osiągnął 16,7 proc. wzrostu na tym rynku, pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.
– Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i konsekwentne uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że tak dobrą dynamikę wzrostu zawdzięczamy naszym ‚starym’ rynkom, gdzie mamy – przez lata – wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników, i na pewno będą dodatkowym paliwem wzrostu w kolejnych okresach – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Po 9 miesiącach br. EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł. Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1 proc. i 7 proc. Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34 proc. r/r do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł, podała spółka.
– Mimo zwiększonych wydatków marketingowych marżowość spółki po trzech kwartałach br. wygląda bardzo solidnie. Na poziomie EBITDA i marży brutto rośniemy o ponad 30 proc. r/r. Marża % w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion, jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku – skomentował dyrektor finansowy Jacek Dziaduś.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.