PARTNER SERWISU
meqcswex

Answear wejdzie na kolejne nowe rynki zagraniczne pod koniec 2023 lub na początku 2024

Omawiane walory:

Answear.com będzie dalej prowadzić ekspansję na rynkach zagranicznych i pod koniec tego roku lub na początku 2024 należy spodziewać się otwarć nowych rynków, zapowiedział prezes Krzysztof Bajołek. Dodał, że strategia rozwoju spółki pozostaje niezmienna.

answear, rynki, zagranica, handel,

Answear wejdzie na kolejne nowe rynki zagraniczne pod koniec 2023 lub na początku 2024

– Będziemy poszerzać ofertę produktową i ją optymalizować, ale poszerzanie już nie będzie tak dynamicznie, jak w poprzednich okresach. Będziemy wprowadzać nowe marki głównie w segmencie średnim i premium, co powinno przekładać się na poprawę wskaźników operacyjnych – powiedział Krzysztof Bajołek podczas telekonferencji.

– Będziemy też dalej prowadzić ekspansję na rynkach zagranicznych, choć na razie to się zatrzymało przez realizowaną akwizycję, ale powinno odblokować się i pod koniec tego roku lub na początku 2024 należy spodziewać się otwarć nowych rynków. Nasze przychody systematycznie rosną na wszystkich rynkach, a zagranica ma coraz większy udział w przychodach – Polska odpowiada obecnie za ok. za 20%. Cieszymy się z odbudowy rynku ukraińskiego, ale też z umacniania się pozycji na pozostałych rynkach. Potencjał rozwoju naszych młodych rynków: Grecji, Cypru, Chorwacji i Słowenii jest znaczny i to będziemy starać się wykorzystywać w latach następnych – dodał prezes.

➡ #RacjonalneInwestowanie: jak inwestować, a nie uprawiać hazard? ➡ Sprawdź co radzą eksperci z różnych środowisk związanych z rynkiem!

Efekt PRM i Sneakerstudio od 2024 r.

Answear.com spodziewa się pozytywnego wpływu na wyniki przejętego biznesu PRM i Sneakerstudio od przyszłego roku, zaś w tym roku ten wpływ powinien być w okolicach zera. Podpisanie umowy końcowej przejęcia tych marek powinno nastąpić 1 czerwca i wtedy też nastąpi przejęcie pracowników, zapasów, a także konsolidacja w wynikach grupy, poinformował prezes Krzysztof Bajołek.

Prezes zapowiedział też przyspieszenie rozwoju tych marek, wzrost przychodów oraz wzrost efektywności działań reklamowych, co zaowocuje rentownością zbliżoną do rentowności Answeara albo nawet wyższą, choć pozytywny wpływ na wyniki grupy będzie dopiero w przyszłym roku.

– Istotna akwizycja, której dokonaliśmy, w początkowym okresie będzie wiązała się z kosztami i inwestycjami w ten podmiot, ale długoterminowo to ciekawa inwestycja i jesteśmy pewni, że będzie pracować na rzecz naszych przyszłych wyników. Koszty powinniśmy równoważyć marżami i przychodami i nie widzimy powodów, żeby nasza rentowność miała się zmniejszać. W tym roku wynik na tej inwestycji powinien być w okolicach zera, a dopiero w przyszłym roku będzie kontrybuować pozytywnie do rentowności – powiedział Bajołek podczas telekonferencji.

– Jest potencjał, żeby rentowność przejętego biznesu była przynajmniej na takim samym poziomie lub nawet wyższym niż w Answearze. Po 1 czerwca rozpoczynamy sprzedaż początkowo w Polsce, Ukrainie i Rumunii, a do końca roku powinniśmy uruchomić wszystkie pozostałe domeny na rynkach UE. […] Z tych dwóch marek zrobimy jedną – PRM – i ją będziemy rozwijać, licząc na szybkie wzrosty i rozwój nowych rynków dla tej marki – dodał.

Wcześniej spółka informowała, że przejmowana zorganizowana część przedsiębiorstwa FTG ma potencjał do wypracowywania wyższej rentowności niż samo Answear.com, a średni koszyk e-commerce ZCP to 322 zł wobec 303 zł w Answear według danych za 9 miesięcy ub.r. Główne cele akwizycji to przede wszystkim skokowe zwiększenie skali biznesu, dotarcie do nowych grup klientów, nowego segmentu rynku, który nie jest obsługiwany przez Answear.com.

W skład ZCP wchodzą marki Sneakerstudio i PRM, butiki stacjonarne w Warszawie i Krakowie, kontrakty z markami oraz zapasy wraz z przyszłymi zamówieniami, zespoły bezpośrednio odpowiadające za sprzedaż, wszelka sprzedaż poprzez kanały dystrybucyjne. Natomiast w skład transakcji nie wchodzi działalność dystrybucyjna B2B, która do tej pory również była prowadzona przez FTG. Przychody przejmowanego ZCP w ub.r. wyniosły – według wstępnych wyników – 136 mln zł.

Sneakerstudio jest liderem rynku w sprzedaży obuwia typu sneakers i odzieży streetwear w segmencie mid-premium w Polsce i na Ukrainie oraz drugim co do wielkości sklepem ze sneakersami w CEE; zasięg działalności obejmuje głównie CEE; to jeden z kluczowych partnerów w regionie dla adidas Originals, New Balance, Veja czy Carhartt.

PRM to „nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion kierowane do pokolenia millenialsów i GEN-Z”, wskazano także. Produkty sprzedawane są przez globalną witrynę internetową oraz butik stacjonarny w Warszawie.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat