
Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear. Fot. mat. prasowe
– Po wymagającym I kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
W II kwartale 2024 r. spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży r/r pomimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym.
Sprzedaż on-line w II kw. 2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa od II kw. 2023 o 30 proc., czyli dynamika jest o 9 pkt proc. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem euro oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok. 80 proc. sprzedaży spółki realizowane jest poza granicami Polski.
– Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów. Jednocześnie oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W II kwartale spółka prowadziła intensywną kampanię marketingową informującą klienta o premiumizacji oferty w sklepie Answear oraz kampanię rebrandingową marki PRM. Celem prowadzonych na dużą skalę działań marketingowych w mediach szerokozasięgowych jest długofalowe wspieranie sprzedaży poprzez wzrost świadomości marek z portfolio spółki. W konsekwencji dobre wyniki sprzedażowe zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM oraz repozycjonowaniem marki Answear.
Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2024 r. wyniosły 629 mln zł i wzrosły o 13 proc. w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 556 mln zł. Sprzedaż online za I półrocze 2024 r. wyniosła 624 mln zł i wzrosła o 13 proc. w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 551 mln zł.
– Jesteśmy zadowoleni z pozytywnego odbioru i pierwszych tygodni funkcjonowania naszych concept store’ów. Jednocześnie, zauważamy, że pomaga nam to w nawiązywaniu współpracy z wyselekcjonowanymi markami z segmentu premium, które doceniają tego typu przestrzeń. W efekcie liczymy na dalszą premiumizację naszej oferty oraz sukcesywne zwiększanie średniej wartości zamówienia, co powinno wpływać na poprawę wyników w przyszłych kwartałach – podsumował prezes.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.