PARTNER SERWISU
zshmyanf

Answear wstępnie zwiększył przychody o 20 proc. r/r do 341 mln zł w II kw. 2024 r.

Omawiane walory:

Answear.com zanotował 341 mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w II kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 20 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. W II kw. sprzedaż online wzrosła o 21 proc. r/r, osiągając 344 mln zł.

Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear. Fot. mat. prasowe

– Po wymagającym I kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

W II kwartale 2024 r. spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży r/r pomimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym.

Sprzedaż on-line w II kw. 2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa od II kw. 2023 o 30 proc., czyli dynamika jest o 9 pkt proc. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem euro oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok. 80 proc. sprzedaży spółki realizowane jest poza granicami Polski.

– Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów. Jednocześnie oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W II kwartale spółka prowadziła intensywną kampanię marketingową informującą klienta o premiumizacji oferty w sklepie Answear oraz kampanię rebrandingową marki PRM. Celem prowadzonych na dużą skalę działań marketingowych w mediach szerokozasięgowych jest długofalowe wspieranie sprzedaży poprzez wzrost świadomości marek z portfolio spółki. W konsekwencji dobre wyniki sprzedażowe zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM oraz repozycjonowaniem marki Answear.

Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2024 r. wyniosły 629 mln zł i wzrosły o 13 proc. w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 556 mln zł. Sprzedaż online za I półrocze 2024 r. wyniosła 624 mln zł i wzrosła o 13 proc. w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 551 mln zł.

– Jesteśmy zadowoleni z pozytywnego odbioru i pierwszych tygodni funkcjonowania naszych concept store’ów. Jednocześnie, zauważamy, że pomaga nam to w nawiązywaniu współpracy z wyselekcjonowanymi markami z segmentu premium, które doceniają tego typu przestrzeń. W efekcie liczymy na dalszą premiumizację naszej oferty oraz sukcesywne zwiększanie średniej wartości zamówienia, co powinno wpływać na poprawę wyników w przyszłych kwartałach – podsumował prezes.

➡ Kalendarium giełdowe StockWatch.pl – daty raportów okresowych spółek, terminy ustalenia praw i wypłat dywidend, daty wykupu i ustalenia odsetek od obligacji

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat