
(Fot. spółka)
– W trzecim kwartale 2024 r. spółka raportuje udany powrót na ścieżkę wzrostów sprzedaży wykazując pozytywny trend w dynamice przychodów ze sprzedaży: w I kw. 2024 wzrost wyniósł 6,4 proc., w II kw. 2024 wzrost wyniósł 20,4 proc., natomiast w III kw. 2024 dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 25,8 proc. i była wyższa niż w poprzednich kwartałach – czytamy w komentarzu zarządu.
Sprzedaż online w III kw. 2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa o 36 proc. r/r, czyli dynamika III kw. 2024/ III kw. 2023 jest o 9 pkt proc. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem euro oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok 3/4 sprzedaży Spółki zrealizowane zostało poza granicami Polski.
– Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt dobrze wykorzystanego okresu letnich wyprzedaży, w którym sprzedaż w lipcu wspierana była dodatkowymi szerokozasięgowymi działaniami offline’owymi. Wzrosty zanotowane pod koniec kwartału wsparły dobrze przygotowana oferta kolekcji jesiennej oraz rozpoczęcie drugiej odsłony kampanii wizerunkowej Answear z markami premium, dzięki której spółka kontynuuje długofalowe działania mające na celu umocnienie pozycji Answear na rynku w segmencie mody premium – czytamy dalej.
– Szacunki sprzedaży oceniamy neutralnie. Raportowane wstępne przychody plasują się jedynie 3% powyżej naszych prognoz, przy niezbyt wymagającym pod względem bazy 3Q23. Trzeba pamiętać, że osiągnięta dynamika sprzedaży okupiona jest prowadzonymi na dużą skalę działaniami marketingowymi i dodatkowo sprzedaż w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami, co oznacza że dynamiki EBITDA i zysku netto już tak pozytywne nie będą – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Sprzedaż spółki wspiera rozwój marki PRM, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów marketingu tej marki.
– Wysokie tempo wzrostu sprzedaży w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami, oraz końcówkę pierwszej i początek drugiej odsłony kampanii szerokozasięgowych marki Answear. W konsekwencji bardzo dobre wyniki sprzedażowe będą jeszcze pod presją niższych marż na sprzedaży i poniesionych kosztów marketingu wizerunkowego, ale pozwalają – zdaniem zarządu – na optymistyczne spojrzenie na oczekiwane wyniki spółki w nadchodzącym czwartym kwartale – podsumowano w komentarzu.
Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF za 9 miesięcy 2024 r. wyniosły 975,6 mln zł i wzrosły o 17,6 proc. r/r. Sprzedaż online za 9 miesięcy 2023 r. wyniosła 973,8 mln zł i wzrosła o 17,8 proc. r/r.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.