PARTNER SERWISU
vpdbohhy

Answear wstępnie zwiększył przychody o 25,8 proc. r/r do 343,6 mln zł w III kw. 2024 r.

Omawiane walory:

Answear.com odnotował 343,6 mln zł mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w III kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 25,8 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. W III kw. sprzedaż online wzrosła o 26,7 proc. r/r do 350 mln zł.

(Fot. spółka)

– W trzecim kwartale 2024 r. spółka raportuje udany powrót na ścieżkę wzrostów sprzedaży wykazując pozytywny trend w dynamice przychodów ze sprzedaży: w I kw. 2024 wzrost wyniósł 6,4 proc., w II kw. 2024 wzrost wyniósł 20,4 proc., natomiast w III kw. 2024 dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 25,8 proc. i była wyższa niż w poprzednich kwartałach – czytamy w komentarzu zarządu.

Sprzedaż online w III kw. 2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa o 36 proc. r/r, czyli dynamika III kw. 2024/ III kw. 2023 jest o 9 pkt proc. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem euro oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok 3/4 sprzedaży Spółki zrealizowane zostało poza granicami Polski.

– Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt dobrze wykorzystanego okresu letnich wyprzedaży, w którym sprzedaż w lipcu wspierana była dodatkowymi szerokozasięgowymi działaniami offline’owymi. Wzrosty zanotowane pod koniec kwartału wsparły dobrze przygotowana oferta kolekcji jesiennej oraz rozpoczęcie drugiej odsłony kampanii wizerunkowej Answear z markami premium, dzięki której spółka kontynuuje długofalowe działania mające na celu umocnienie pozycji Answear na rynku w segmencie mody premium – czytamy dalej.

– Szacunki sprzedaży oceniamy neutralnie. Raportowane wstępne przychody plasują się jedynie 3% powyżej naszych prognoz, przy niezbyt wymagającym pod względem bazy 3Q23. Trzeba pamiętać, że osiągnięta dynamika sprzedaży okupiona jest prowadzonymi na dużą skalę działaniami marketingowymi i dodatkowo sprzedaż w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami, co oznacza że dynamiki EBITDA i zysku netto już tak pozytywne nie będą – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.

➡ Kalendarium giełdowe StockWatch.pl – daty raportów okresowych spółek, terminy ustalenia praw i wypłat dywidend, daty wykupu i ustalenia odsetek od obligacji

Sprzedaż spółki wspiera rozwój marki PRM, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów marketingu tej marki.

– Wysokie tempo wzrostu sprzedaży w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami, oraz końcówkę pierwszej i początek drugiej odsłony kampanii szerokozasięgowych marki Answear. W konsekwencji bardzo dobre wyniki sprzedażowe będą jeszcze pod presją niższych marż na sprzedaży i poniesionych kosztów marketingu wizerunkowego, ale pozwalają – zdaniem zarządu – na optymistyczne spojrzenie na oczekiwane wyniki spółki w nadchodzącym czwartym kwartale – podsumowano w komentarzu.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF za 9 miesięcy 2024 r. wyniosły 975,6 mln zł i wzrosły o 17,6 proc. r/r. Sprzedaż online za 9 miesięcy 2023 r. wyniosła 973,8 mln zł i wzrosła o 17,8 proc. r/r.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat