
(Źródło: Spółka)
– Giełdowy producent i wydawca gier zakończył grudzień 2020 r. z 41 proc. wzrostem sprzedaży, do 2,5 mln zł. W całym IV kwartale Artifex Mundi wypracował 6,8 mln zł przychodów, o ponad połowę więcej niż rok wcześniej – czytamy w komunikacie.
Wyniki Artifex Mundi napędzają m.in. wzrost wpływów segmentu free-to-play oraz wyższe przychody gier HOPA w wersjach na konsole.
– W ocenie zarządu, na wzrost przychodów w analizowanym okresie kluczowy wpływ miały następujące czynniki:
a) wzrost przychodów w segmencie free-to-play o 525 tys. zł, z czego przychody z aplikacji „Bladebound” wyniosły 364 tys. zł (wzrost o 248 tys. zł r/r) a przychody z aplikacji „Unsolved” wyniosły 277 tys. zł.
b) wzrost sprzedaży wersji gier HOPA na konsole (o 56 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku), przekładający się na wyższy udział sprzedaży gier na konsole w całkowitej sprzedaży grupy, co jest efektem modyfikacji polityki sprzedażowej w I kwartale 2020 r. oraz systematycznego rozbudowywania portfolio konsolowego grupy o gry wydane historycznie w wersjach PC/mobile – czytamy dalej.
Od początku 2020 r. przychody Artifex Mundi wzrosły, według wstępnych danych, o 54 proc., do 25,7 mln zł. To najwyższy poziom przychodów w dotychczasowej historii spółki, podkreślono także w materiale.
– Dynamiczny wzrost sprzedaży w grudniu jest ukoronowaniem biznesowo udanego dla nas 2020 r. Reorganizacja grupy, koncentracja na rozwoju najbardziej perspektywicznych obszarów biznesu i równoczesnej maksymalizacji dochodowości segmentu HOPA przynosi zakładane efekty nie tylko w postaci rosnących przychodów, ale również zysków grupy. Liczymy, iż w 2021 r., m.in. dzięki dalszemu rozwojowi ‚Unsolved’, będzie co najmniej równie udany jak miniony, a naszym Akcjonariuszom nie zabraknie podstaw dla inwestycyjnej satysfakcji z udziału w naszym projekcie – skomentował prezes Przemysław Błaszczyk, cytowany w komunikacie.
„Unsolved” to aplikacja scalająca część portfolio gier HOPA spółki, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji). Aplikacja, udostępniona na początku 2020 r. roku na wybranych rynkach graczom z urządzeniami Android w wersji z 4 tytułami HOPA, dziś, w wersjach na Android i iOS oferuje dostęp do kilkunastu rozpoznawalnych tytułów spod znaku Artifex Mundi. Począwszy od listopada 2020 r. Artifex Mundi prowadzi testowe, przynoszące obiecujące rezultaty kampanie akwizycji graczy, stopniowo zwiększając skalę inwestycji w tym obszarze.
Artifex Mundi to wydawca oraz producent gier obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure), wydając tytuły własne oraz stworzone przez innych deweloperów. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 16,65 mln zł w 2019 r.