
Fot. spółka
Strata operacyjna wyniosła 67 mln zł wobec 56,5 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 88,6 mln zł wobec 89,3 mln zł zysku rok wcześniej.
– Strata z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniosła 67,0 mln zł, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik był niższy o 10,5 mln zł. Na zmianę wyniku wpłynęły przede wszystkim wyższe koszty operacyjne, które zostały częściowo skompensowane wzrostem przychodów ze sprzedaży (+9,7 proc.). Wyższe przychody i koszty operacyjne wynikają głównie z rozwoju modelu omnichannelowego w Grupie, dalszej ekspansji segmentu HalfPrice, jak i rozszerzenia dostępnego asortymentu wśród segmentów Grupy – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 064,1 mln zł w I kw. wobec 1 882 mln zł rok wcześniej.
– W odniesieniu do porównywanego okresu, zmiana sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniosła 9,1 mln zł (+1,6 proc.). Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano w szyldzie HalfPrice: (+28 proc.), natomiast spadek (-2,1 proc.) w sklepach CCC. Wpływ na zmianę przychodów w Segmencie Offline +114,4 mln zł w stosunku do roku poprzedniego miała sprzedaż w sklepach porównywalnych +9,1 mln zł oraz sprzedaż w sklepach pozostałych 105,3 mln zł. Średnia powierzchnia handlowa na koniec okresu (30.04.2023) wynosiła 693,8 tys. m2 (w porównaniu do roku ubiegłego jest to wzrost o 69,6 tys. m2 (HalfPrice +66,3 tys. m2; CCC +3,3 tys. m2) – czytamy także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2023/2024 wyniosła 3,9 mln zł wobec 20,4 mln zł straty rok wcześniej.
CCC ma ‚nieznaczny’ wzrost przychodów r/r w II kw.
Grupa CCC odnotowuje nieznaczny wzrost przychodów w ujęciu r/r w II kw. br., podała spółka. Jednocześnie CCC podtrzymuje dotychczasowe założenia na 2023 r.
– W drugim kwartale 2023 roku (do dnia 13.06.2023) Grupa CCC odnotowuje nieznaczny wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W ujęciu segmentowym, najwyższe dynamiki sprzedaży utrzymuje HalfPrice, rosnąc r/r o 87 proc., przy wzroście powierzchni handlowej o 47 proc. i wysokiej (+34 proc.) dynamice sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL). Sprzedaż w Grupie Modivo wzrosła o ok. 6 proc. (+36 proc. w szyldzie Modivo oraz -1 proc. w eobuwie). W eobuwie kontynuowany jest proces transformacji technologicznej, w tym w szczególności migracja na nową platformę e-commerce, która zostanie zakończona jesienią 2023 roku. Powyżej oczekiwań rozwija się projekt marketplace Modivo, który po 6 miesiącach od debiutu odpowiada już za ponad 15 proc. zamówień szyldu Modivo w Polsce. W drugim kwartale bieżącego roku planowane jest uruchomienie marketplace Modivo we Włoszech, zgodnie ze strategią ekspansji na tym rynku – czytamy w raporcie za I kw.
CCC ocenia, że klient w segmencie value for money pozostaje pod największym wpływem niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego. Utrzymująca się od ponad roku dwucyfrowa inflacja oraz wysoki poziom stóp procentowych wywierają negatywny wpływ na budżet rozporządzalny i siłę zakupową szczególnie tej grupy konsumentów. Sprzedaż w segmencie CCC obniżyła się o ok. 14 proc. r/r, także za sprawą długiej, chłodnej wiosny, która opóźniła impuls zakupowy. Na dynamikę sprzedaży w ujęciu r/r wpływa również wysoka baza zeszłoroczna oraz efekt kalendarza (niekorzystny układ długiego weekendu majowego).
– Jednocześnie, o ponad 1 pkt proc. r/r poprawiła się marża brutto w szyldzie CCC, głównie za sprawą zoptymalizowanego poziomu zapasów oraz ich adekwatnej struktury wiekowej. Grupa CCC obserwuje pozytywne tendencje rozwoju dynamiki sprzedaży w ujęciu tygodniowym na przestrzeni kwartału we wszystkich szyldach. Wrażliwi cenowo konsumenci pozytywnie reagują na stosowane przez Grupę mechaniki promocyjne. Grupa konsekwentnie realizuje działania ukierunkowane na optymalizację kapitału obrotowego we wszystkich segmentach. Ponadto, skutecznie egzekwowany jest program efektywności kosztowej – czytamy dalej.
Grupa CCC podtrzymuje dotychczasowe założenia na rok 2023 (uzależniając ich realizację od stabilności otoczenia makroekonomicznego i sytuacji geopolitycznej), zakończono w informacji.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.