
CCC odnotowało 298 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w IV kw. 2019 r.
Zysk brutto ze sprzedaży grupy w IV kw. br. wyniósł 889 mln zł wobec 816 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł odpowiednio: 119 mln zł wobec 149 mln zł rok wcześniej.
– Przychody wyższe r/r o 7 proc., głównie za sprawą wciąż dynamicznie rosnącego e-commerce (+41 proc.), przy nieznacznym spadku sprzedaży w sieci detalicznej, spowodowanym bardzo niekorzystnymi warunkami pogodowymi (ciepła jesień, brak zimy) – w rezultacie sprzedaż stacjonarna LFL niższa r/r o 9 proc. – czytamy w komunikacie.
Spółka wskazuje na stale rosnące znaczenie e-commerce w Grupie CCC (ok. 27 proc. przychodów), wzrost przychodów DeeZee o ponad 100 proc. r/r, wzrost przychodów eobuwie.pl o 38 proc. oraz szybko rosnący e-commerce CCC – blisko 4 proc. sprzedaży w Polsce.
Marża brutto wzrosła r/r o 0,9 pkt proc., przy konsekwentnie rosnącym udziale markowego obuwia sportowego oraz dalszym rozwoju e-commerce, kompensowanym m.in. mniejszą skalą wyprzedaży wynikającą z optymalizacji poziomu zapasów.
Powierzchnia handlowa CCC wzrosła w IV kw. o 15 proc. r/r, głównie za sprawą rozwoju sieci sklepów własnych (+84 tys. m2 r/r) oraz sieci franczyzowej (+16 tys. m2 r/r).
– Dopóki wskaźniki LFL i sprzedaż na m2 nie będą wykazywać tendencji wzrostowej r/r, dopóty bardzo trudno będzie uzyskiwać satysfakcjonujące zyski, ponieważ wyzwania kosztowe stojące przed spółka są znaczne – ocenia Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.