
CD Projekt sprzedał 20 mln kopii gry Cyberpunk 2077
– Ponad 20 mln cyberpunkowców przemierzało ulice Night City – imprezując z Jackie i poznając Johnny’ego, jeżdżąc z Panam i nurkując z Judy, zadając się z Riverem i słuchając piosenek Kerry’ego” – napisano w informacji na profilu spółki na Twitterze.
Premiera gry „Cyberpunk 2077” odbyła się w grudniu 2020 roku.
– Według naszych szacunków, na przestrzeni 3Q’22 spółka sprzedała ok. 1,2 mln kopii gry „Cyberpunk 2077”, co przy zakładanej przez nas sprzedaży gry w 2Q’22 na poziomie ok. 0,8 mln stanowi wzrost o ponad 50 proc. q/q. Do wzrostu popularności gry w obecnym kwartale przyczynił się w głównej mierze serial „Cyberpunk Edgerunners”, jak i wspomogła 50- proc. obniżka ceny (pierwsza tak duża obniżka ceny miała miejsce już listopadzie’21). Warto zwrócić uwagę na wysoki kurs USD/PLN i EUR/PLN, co dodatkowo przełoży się na poprawę wyników w 3Q’22. Powyższą informację odbieramy lekko pozytywnie, ze względu na to, iż w ostatnim czasie naszym zdaniem kurs częściowo zdyskontował poprawę sprzedaży „CP2077” – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
W ub. tygodniu CD Projekt informował, że w Cyberpunka grało każdego dnia 1 mln graczy, zarówno nowych, jak i powracających. Nowa fala popularności gry to efekt świetnie przyjętego serialu na Netfliksie – Cyberpunk: Edgerunners.
– Postanowiliśmy wydać jeden duży dodatek wykorzystujący potencjał nowej generacji konsol. Chcę jednocześnie podkreślić, że chcemy dalej rozwijać IP Cyberpunka. Zainwestowaliśmy wiele czasu i wysiłku, by zbudować tę markę i zdecydowanie zamierzamy dalej ją rozwijać – powiedział podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Piotr Nielubowicz.
W środę kurs akcji największego polskiego producenta gier wideo wzrósł o o 1,63 proc. do 105,76 zł. To najwyższy poziom od czerwca br. Obecna kapitalizacja CD Projektu wynosi 10,65 mld zł