
Cyberpunk 2077 (Fot. mat prasowe)
– Duża część działań marketingowych ruszy od pierwszej połowy listopada. Planujemy kilka kolejnych wydarzeń Night City Wire, na których zaprezentowane zostaną dalsze szczegóły gry – powiedział Kiciński podczas telekonferencji.
Podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Piotr Nielubowicz dodał, że kampania marketingowa Cyberpunka będzie zdecydowanie największą w historii spółki.
– Najbardziej intensywna fala działań planowana jest na okres bezpośrednio poprzedzający premierę – powiedział Piotr Nielubowicz na czacie z inwestorami.
Plany promocji gry pokrzyżował spółce wybuch pandemii koronawirusa. Wiele międzynarodowych eventów w tym roku odwołano lub przeniesiono na inny termin. Największą odwołaną imprezą branżową były targi E3 w Los Angeles. W ich miejsce CD Projekt zorganizował Night City Wire. Jednak i tu pojawiły się perturbacje. W czerwcu spółka przełożyła imprezę, z uwagi na zamieszki w USA. Kolejne edycje odbyły się już bez zakłóceń. Pomimo wprowadzonych na całym świecie obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, studio przeprowadziło kampanię hands-on dla dziennikarzy z całego świata.
– Ponad 120 dziennikarzy i liderów opinii branży gamingowej z 15 krajów zagrało w kilkugodzinny fragment Cyberpunka. Zebraliśmy ogrom pozytywnych opinii, co bardzo nas cieszy i motywuje do dalszej pracy – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Premiera najbardziej oczekiwanej gry na świecie zaplanowana jest na 19 listopada. O popularności Cyberpunka można było się przekonać m.in. podczas tegorocznego Gamescom. W plebiscycie Gamescom Awards polska produkcja była nominowana w aż w sześciu kategoriach. Ostatecznie Cyberpunk zebrał 5 nagród, w tym dwa najbardziej prestiżowe wyróżnienia.
CD Projekt jest świeżo po publikacji wyników finansowych. W II kwartale spółka kierowana przez Adama Kicińskiego wypracowała blisko 55 mln zł zysku netto, czyli o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Na poziomie operacyjnym zysk CD Projektu wzrósł r/r o 50 proc. do 58,5 mln zł. W całym II kwartale branżowy gigant wypracował 171 mln zł przychodów ze sprzedaży. Blisko 30-proc. wzrost to efekt wysokiej popularności marki Wiedźmin, bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch oraz lockdownu.
CD Projekt to obecnie największa spółka na warszawskiej giełdzie. W piątek po południu kurs akcji spada o 0,6 proc. do 428,10 zł. Kapitalizacja całej grupy wynosi obecnie nieco ponad 41 mld zł.