
Adam Kiciński, prezes i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projektu.
CD Projekt zdecydowanie zasłużył na miano bohatera sesji. W czwartek kurs akcji producenta gier podskoczył aż o 6,5 proc. do 329 zł. To najwyższy wynik w całym indeksie WIG20, który dziś zyskał 2,3 proc. Po dzisiejszej sesji notowaniom CD Projektu do szczytu z połowy lutego brakuje już tylko 2,1 proc.
Tym co na inwestorach zrobiło największe wrażenie jest skala wzrostu wyników oraz ambitne cele w nowym (szykowanym dopiero) programie motywacyjnym. W całym 2019 r. CD Projekt wypracował 521 mln zł przychodów ze sprzedaży (+44 proc. r/r), 175 mln zł zysku netto (+60 proc. r/r). Prawdziwą niespodzianką okazał się ostatni kwartał roku, w którym spółka zarobiła na czysto aż 108,9 mln zł, czyli dwa razy więcej niż zakładał konsensus rynkowy (52,7 mln zł). Zysk EBIT wyniósł 103,6 mln zł i był wyższy względem konsensusu o 100 proc., a w ujęciu rocznym aż o 215 proc.
Wzrost przychodów i zysków wynika zarówno z lepszej sprzedaży własnych gier (+61,1 mln zł, +70,6 proc. r/r), jak i rosnącej sprzedaży towarów i materiałów (+20,9 mln zł, +51,3 proc. r/r). W tym pierwszym wypadku jest to zasługa przede wszystkim świetnej (jak na 5-letnią grę) sprzedaży Wiedźmina 3. Swoją cegiełkę dołożyła premiera gry na konsolę Nintendo Switch oraz debiut GWINTA na urządzeniach mobilnych. Z kolei rosnąca sprzedaż towarów i materiałów została wygenerowana przede wszystkim w segmencie CD Projekt RED. Oznacza to, że jest to głównie efekt przychodów związanych ze sprzedaży dystrybutorom elementów fizycznych kolekcjonerskiej edycji Cyberpunk 2077, jak i uzyskanych przychodów ze sprzedaży produktów w ramach internetowego sklepu firmowego. Przedstawiciele spółki podczas spotkania online odnieśli się także do sprzedaży gier w okresie pandemii.
– W pewnych kanałach sprzedaży i terytoriach obecna sytuacja może wspierać sprzedaż, natomiast nie mamy jeszcze pełnego obrazu całej sytuacji. (…) W trakcie zamknięcia sklepów obserwujemy wzrost sprzedaży wysyłkowej, natomiast dalsza sytuacja może się dynamicznie zmieniać – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.
CD Projekt w raporcie rocznym przedstawił pierwsze założenia programu motywacyjnego na lata 2020-2025. Nowy program w konstrukcji będzie podobny do dotychczas funkcjonującego w spółce. CD Projekt przyznanie uprawnień, czyli warrantów zamiennych na akcje, uzależnia przede wszystkim od wyników. Cele są bardzo ambitne, bo zakładają wypracowanie 6 mld zł zysku netto w latach 2020-22 i 10 mld zł do 2025 roku w wariancie z dyskontem.
– W naszej ocenie cele są ambitne i my w CD Projekt wolimy wychodzić poza strefę komfortu – skomentował Piotr Nielubowicz.
CD Projekt podtrzymuje 17 września jako termin debiutu gry Cyberpunk 2077. Według zapewnień, prace nad tytułem oraz kampania marketingowa przebiegają bez zakłóceń.
– Wierzymy, że dowieziemy na wrzesień fenomenalną i pożądaną przez graczy produkcję, która niezależnie od okoliczności znajdzie swoje miejsce na rynku – powiedział Adam Kiciński.
Prezes Kiciński dodał, że po premierze Cyberpunka 2077 spółka planuje aktualizację strategii.
Obecnie nad grą pracuje blisko 600 osób, z czego zdecydowana większość – nad wersją dla pojedynczego gracza, a mała część – nad wersją multiplayer. Za stworzenie trybu wieloosobowego odpowiada zespół z Wrocławia.
Podczas spotkania nie zabrakło pytań o dywidendę. Inwestorzy chcieli wiedzieć, czy po ewentualnym sukcesie Cyberpunka 2077 zarząd zdecyduje się na opracowanie stałej polityki dywidendowej.
– Dotychczas wychodziliśmy z założenia, że w przypadku naszej działalności silnie uzależnionej od sukcesów kolejnych premier i wymagającej zabezpieczenia środków na inwestycje w przyszłe projekty, stała polityka dywidendowa może się nie sprawdzać – powiedział Piotr Nielubowicz.
CD Projekt to właściciel studia CD Projekt RED, które tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Znane jest na całym świecie z serii gier Wiedźmin. Obecnie CD Projekt RED pracuje nad Cyberpunkiem 2077 – największą produkcją w historii spółki. Razem z GOG.COM, wiodącą platformą cyfrowej dystrybucji, CD Projekt RED jest częścią grupy kapitałowej CD Projekt.