CD Projekt wypracował 109 mln zł zysku netto w 2018 r.

Omawiane walory:

W ubiegłym roku grupa CD Projekt dziennie generowała średnio milion złotych przychodu i blisko 300 tys. zł zysku netto. Kolejny rok z rzędu wynik ciągnęła bardzo dobra sprzedaży Wiedźmina 3: Dziki Gon, czyli gry, która swoją premierę miała 4 lata temu. Prezes Adam Kiciński przy okazji podsumowania rocznego podkreśla, że przyszłość zapowiada się niesamowicie.

(Fot. spółka)

W IV kwartale 2018 r. CD Projekt zanotował 127,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 3 proc. więcej r/r i o ponad 5 proc. więcej niż oczekiwali analitycy. Konsensus opracowany przez PAP zakładał sprzedaż na poziomie 120,7 mln zł. Lepiej od oczekiwań wypadł też zysk netto, który wyniósł 41,4 mln zł. Rezultat jest o 1/4 wyższy od konsensusu PAP (32,6 mln zł). W ujęciu r/r zysk spadł natomiast o blisko 10 proc. W IV kwartale grupa odnotowała 5,1 mln zł pozytywnego wyniku w pozycji podatek dochodowy.

Z kolei EBIT wyniósł 32,8 mln zł i był o 17 proc. słabszy od oczekiwań i o 40 proc. niższy niż przed rokiem. Wynik EBITDA za IV kwartale opiewał na 46 mln zł (-18 proc. r/r). Prognozy ośmiu biur maklerskich zakładały wynik na poziomie 47,8 mln zł.

W całym 2018 r. CD Projekt odnotował 109,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2018 r. wobec 200,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 112,39 mln zł wobec 240,94 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane przychody spadły r/r z 463 mln zł do 362,9 mln zł w 2018 r.

CD Projekt wydał 100 mln zł na produkcję gier w 2018 r.

W trakcie minionego roku zarówno suma bilansowa grupy, jak i poziom kapitałów własnych, po raz pierwszy w historii przekroczyły symboliczny poziom 1 mld zł.

– Rok ubiegły był dla nas okresem wytężonych inwestycji. Wydatki grupy na produkcję gier i nowych technologii, wyniosły blisko 100 mln zł. To znaczy, że skumulowane saldo nakładów na projekty, nad którymi pracowaliśmy w minionym roku przekroczyło łącznie ćwierć miliarda złotych. W procesie dewelopmentu zawsze przyświecają nam nadrzędne cele – dostarczenia graczom bezkonkurencyjnej jakości i wciągającej historii, dzięki czemu nasze gry sprzedają się latami i pozytywnie dokładają się do wyniku grupy – powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu do spraw finansowych CD Projekt SA.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

„Przyszłość zapowiada się niesamowicie”

W minionym roku CD Projekt znacznie zwiększył moce twórcze zarówno w ramach studia w Warszawie, jak i w Krakowie. Z dostępnych informacji wiadomo, że nad samym Cyberpunkiem pracuje ponad 400 deweloperów.

– Dołączył do nas też bardzo uzdolniony zespół z Wrocławia oraz twórcy ze Spokko, którzy w ramach nowo powołanej spółki pracują nad nieogłoszonym jeszcze projektem mobilnym. Pod względem rozbudowy potencjału twórczego był to najbardziej intensywny rok w naszej historii – powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt SA.

Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz będą gośćmi czatu inwestorskiego w StockWatch.pl – start 27 marca o godz. 14:00 >>> DOŁĄCZ DO SPOTKANIA

Najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku był start kampanii promocyjnej Cyberpunka. Światowa premiera zwiastuna zwieńczyła konferencję platformy Xbox bezpośrednio poprzedzającą rozpoczęcie targów E3. Sama gra była pokazywana na zamkniętych prezentacjach podczas E3, a następnie w sierpniu na gamescom. Godzinną prezentację gry na obu wydarzeniach obejrzało łącznie ponad 2.800 gości, wśród nich YouTuberzy i streamerzy o zsumowanych zasięgach 250 mln obserwujących. Materiały wideo udostępnione w 2018 r. przez studio CD Projekt RED miały ponad 50 mln odsłon.

– W minionym roku pracowaliśmy też nad zapewnieniem premierze Cyberpunka najszerszej możliwej obecności na półkach sklepowych całego świata. Podpisaliśmy szereg umów na dystrybucję fizyczną obejmujących już w sumie kilkadziesiąt krajów, w tym kluczowe dla nas terytoria Ameryki Północnej i zachodniej Europy. Kolejne umowy są finalizowane – dodaje Kiciński.

Pod koniec roku miała miejsce premiera Wojny Krwi oraz pełnej wersji GWINTA, dla którego producent zapowiada nowe, atrakcyjne treści i funkcjonalności. Pierwszy dodatek pt. Krwawa Klątwa trafi do użytkowników już 28 marca.

Ubiegły rok był również ważny dla segmentu GOG.com, który świętował swoje 10-lecie. Platforma ma obecnie w ofercie ponad 2.700 tytułów i właśnie dodała do swojego katalogu kultowy tytuł Blizzarda – Diablo, a wkrótce do oferty trafią także legendarny Warcraft – Warcraft: Orcs & Humans oraz Warcraft II. Prezes przypomniał, że w segmencie GOG od pewnego czasu trwa reorganizacja.

– W GOG.com od jakiegoś czasu wdrażamy duże zmiany związane z prowadzonym przez spółkę biznesem. Stale pracujemy nad synergiami między naszymi dwoma segmentami, czego przykładem może być projekt GWINT realizowany połączonymi siłami RED-a i GOG-a. – napisał w liście do akcjonariuszy prezes Kiciński.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o CDPROJEKT)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR