CD Projekt zaprezentował nową strategię [WIDEO]

Omawiane walory:

CD Projekt w specjalnym 24-minutowym nagraniu przedstawił zaktualizowaną strategię rozwoju na najbliższe lata. Studio zakłada, że od 2022 r. rozpocznie równoległą pracę nad projektami AAA.

– Chcemy mieć pewność, że możemy pracować z dwoma globalnymi markami jednocześnie, zachowując najwyższą jakość naszych produkcji. Stawiamy na rozwój technologii i planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje. Będą one miały możliwość skorzystania z wiedzy grupy ekspertów międzyprojektowych, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zapewnią wsparcie w kluczowych obszarach produkcji. Wszystkie planowane zmiany mają nam umożliwić równoległe tworzenie gier i dodatków z segmentu AAA począwszy od 2022 roku – powiedział CTO i szef produkcji w CD Projekt RED Paweł Zawodny, cytowany w komunikacie.

>> Zapraszamy na czat z Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem, przedstawicielami zarządu CD Projekt SA – start środa, 31 marca, o godz. 9:00

Transformacja CD Projektu do modelu RED 2.0 obejmuje: równoległe tworzenie gier AAA i wzbogacanie posiadanych IP o elementy rozgrywki online. Społeczność graczy ma być budowana w oparciu o GOG Galaxy, ponadto aktualizacja zakłada rozwój technologii i budowanie doświadczenia w ramach nowej filozofii online. CD Projekt zakłada rozbudowę i wzrost wartości posiadanych franczyz poprzez dodawanie nowych pól eksploatacji (np. gry mobilne) oraz rozwój współpracy (np. seriale TV, merchandising).

– Pozostajemy ambitni, jednak jesteśmy świadomi obszarów, które wymagają poprawy. Wypracowane przez nas Ramy Strategii Rozwoju pozwolą nam zoptymalizować procesy wewnątrz grupy – w szczególności te związane z produkcją gier – i zapewnią jej dalszy dynamiczny rozwój – powiedział prezes Adam Kiciński.

Dla „Cyberpunk 2077” w przygotowaniu są wersja na najnowszą generację konsol, dodatki, elementy online, gry mobilne. W innych formatach anime i w dalszej perspektywie produkcje filmowe. Dla marki „The Witcher” szykowana jest wersja na najnowszą generację konsol i anime.

Kliknij, aby powiększyć.

Aktualizacja planów na 2021 r. zakłada dla „Cyberpunk 2077”: patche i aktualizacje, darmowe DLC, wersję na najnowszą generację konsol. Dla marki „The Witcher” – wydanie gry mobilnej „The Witcher: Monster Slayer”, wersję na najnowszą generację konsol i dalszy rozwój „Gwinta”.

– Gry RPG dla pojedynczego gracza były, są i będą naszym priorytetem. Widzimy jednak ogromny potencjał zarówno ‚Wiedźmina’, jak i ‚Cyberpunka’ – i chcemy go wykorzystać na innych polach, w nowych dla nas mediach i formatach. Naszym celem jest dostarczanie jeszcze większej ilości rozrywki, wprowadzając nasze postacie i światy do świadomości nowych grup odbiorców – skomentował członek zarządu CD Projekt odpowiedzialny za rozwój biznesu Michał Nowakowski.

Aktualizacja strategii CD Projekt zakłada ponadto produkcję gier finansowaną z własnych środków, silne zaplecze finansowe, akwizycje zwiększające możliwości technologiczne, przemyślane dzielenie się zyskami z akcjonariuszami. Transformacja ma zaowocować przejściem do modelu AAA RPG z elementami innych gatunków gier single-player + elementy online, równoległy rozwój IP, produkcję w oparciu o metodykę agile AAA +, rozbudowany ekosystem oparty o IP (gry mobilne, nowe pola eksploatacji), jak również koncentrację na zespole i jakości. Spółka zapowiedziała ponadto zmianę komunikacji przeznaczonej dla graczy. Kampanie marketingowe i PR będą rozpoczynać się znacznie bliżej premiery. Nowe projekty mogą być jednak ujawniane na wczesnym etapie produkcji. Komunikacja będzie bazować na bardziej finalnych materiałach i demach. Prezentacje będą obejmowały wszystkie platformy sprzętowe. W podsumowaniu strategii podkreślono: koncentrację na budowie zespołu, rozwoju talentu i umiejętności technologicznych, jasne cele strategiczne wspierające rozwój IP i usprawnienie metodyk pracy, silne zaplecze finansowe zabezpieczające przyszły rozwój.

– Od lat powtarzamy, że naszą największą siłą jest zespół. CD Projekt pozostanie tolerancyjnym i zróżnicowanym miejscem pracy, jednak zamierzamy położyć większy nacisk na zadbanie o samopoczucie pracowników oraz zapewnienie im możliwości rozwoju zawodowego i osobistego – powiedział szef studia CD Projekt Red, członek zarządu CD Projekt Adam Badowski.

– Aby umożliwić nam w pełni aktywny i równoległy proces produkcji, musimy stale poszerzać grono naszych specjalistów. Dlatego wzmacniamy nasze działania rekrutacyjne, aby móc rosnąć w sposób organiczny, budując jednocześnie silne relacje z naszymi współpracownikami spoza studia. Ponadto zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w zakresie fuzji i przejęć, co pomoże rozwijać studio, zwłaszcza w obszarze technologicznym – dodał wiceprezes CD Projekt ds. finansowych Piotr Nielubowicz.

Wtorkową sesję kurs akcji CD Projektu zakończył ponad 9-proc. przeceną do 217,90 zł. Warto jednak dodać, że dzień wcześniej notowania wystrzeliły o kilkanaście procent. Wzrost wyceny napędzał m.in. amerykański fundusz Citadel Advisors, który według najnowszej aktualizacji rejestru KNF zamykał wczoraj krótkie pozycje na akcjach CD Projektu.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o CDPROJEKT)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR