– Chcemy mieć pewność, że możemy pracować z dwoma globalnymi markami jednocześnie, zachowując najwyższą jakość naszych produkcji. Stawiamy na rozwój technologii i planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje. Będą one miały możliwość skorzystania z wiedzy grupy ekspertów międzyprojektowych, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zapewnią wsparcie w kluczowych obszarach produkcji. Wszystkie planowane zmiany mają nam umożliwić równoległe tworzenie gier i dodatków z segmentu AAA począwszy od 2022 roku – powiedział CTO i szef produkcji w CD Projekt RED Paweł Zawodny, cytowany w komunikacie.
Transformacja CD Projektu do modelu RED 2.0 obejmuje: równoległe tworzenie gier AAA i wzbogacanie posiadanych IP o elementy rozgrywki online. Społeczność graczy ma być budowana w oparciu o GOG Galaxy, ponadto aktualizacja zakłada rozwój technologii i budowanie doświadczenia w ramach nowej filozofii online. CD Projekt zakłada rozbudowę i wzrost wartości posiadanych franczyz poprzez dodawanie nowych pól eksploatacji (np. gry mobilne) oraz rozwój współpracy (np. seriale TV, merchandising).
– Pozostajemy ambitni, jednak jesteśmy świadomi obszarów, które wymagają poprawy. Wypracowane przez nas Ramy Strategii Rozwoju pozwolą nam zoptymalizować procesy wewnątrz grupy – w szczególności te związane z produkcją gier – i zapewnią jej dalszy dynamiczny rozwój – powiedział prezes Adam Kiciński.
Dla „Cyberpunk 2077” w przygotowaniu są wersja na najnowszą generację konsol, dodatki, elementy online, gry mobilne. W innych formatach anime i w dalszej perspektywie produkcje filmowe. Dla marki „The Witcher” szykowana jest wersja na najnowszą generację konsol i anime.
Aktualizacja planów na 2021 r. zakłada dla „Cyberpunk 2077”: patche i aktualizacje, darmowe DLC, wersję na najnowszą generację konsol. Dla marki „The Witcher” – wydanie gry mobilnej „The Witcher: Monster Slayer”, wersję na najnowszą generację konsol i dalszy rozwój „Gwinta”.
– Gry RPG dla pojedynczego gracza były, są i będą naszym priorytetem. Widzimy jednak ogromny potencjał zarówno ‚Wiedźmina’, jak i ‚Cyberpunka’ – i chcemy go wykorzystać na innych polach, w nowych dla nas mediach i formatach. Naszym celem jest dostarczanie jeszcze większej ilości rozrywki, wprowadzając nasze postacie i światy do świadomości nowych grup odbiorców – skomentował członek zarządu CD Projekt odpowiedzialny za rozwój biznesu Michał Nowakowski.
Aktualizacja strategii CD Projekt zakłada ponadto produkcję gier finansowaną z własnych środków, silne zaplecze finansowe, akwizycje zwiększające możliwości technologiczne, przemyślane dzielenie się zyskami z akcjonariuszami. Transformacja ma zaowocować przejściem do modelu AAA RPG z elementami innych gatunków gier single-player + elementy online, równoległy rozwój IP, produkcję w oparciu o metodykę agile AAA +, rozbudowany ekosystem oparty o IP (gry mobilne, nowe pola eksploatacji), jak również koncentrację na zespole i jakości. Spółka zapowiedziała ponadto zmianę komunikacji przeznaczonej dla graczy. Kampanie marketingowe i PR będą rozpoczynać się znacznie bliżej premiery. Nowe projekty mogą być jednak ujawniane na wczesnym etapie produkcji. Komunikacja będzie bazować na bardziej finalnych materiałach i demach. Prezentacje będą obejmowały wszystkie platformy sprzętowe. W podsumowaniu strategii podkreślono: koncentrację na budowie zespołu, rozwoju talentu i umiejętności technologicznych, jasne cele strategiczne wspierające rozwój IP i usprawnienie metodyk pracy, silne zaplecze finansowe zabezpieczające przyszły rozwój.
– Od lat powtarzamy, że naszą największą siłą jest zespół. CD Projekt pozostanie tolerancyjnym i zróżnicowanym miejscem pracy, jednak zamierzamy położyć większy nacisk na zadbanie o samopoczucie pracowników oraz zapewnienie im możliwości rozwoju zawodowego i osobistego – powiedział szef studia CD Projekt Red, członek zarządu CD Projekt Adam Badowski.
– Aby umożliwić nam w pełni aktywny i równoległy proces produkcji, musimy stale poszerzać grono naszych specjalistów. Dlatego wzmacniamy nasze działania rekrutacyjne, aby móc rosnąć w sposób organiczny, budując jednocześnie silne relacje z naszymi współpracownikami spoza studia. Ponadto zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w zakresie fuzji i przejęć, co pomoże rozwijać studio, zwłaszcza w obszarze technologicznym – dodał wiceprezes CD Projekt ds. finansowych Piotr Nielubowicz.
Wtorkową sesję kurs akcji CD Projektu zakończył ponad 9-proc. przeceną do 217,90 zł. Warto jednak dodać, że dzień wcześniej notowania wystrzeliły o kilkanaście procent. Wzrost wyceny napędzał m.in. amerykański fundusz Citadel Advisors, który według najnowszej aktualizacji rejestru KNF zamykał wczoraj krótkie pozycje na akcjach CD Projektu.