
Krzysztof Kwiatek – prezes Creepy Jar oraz Grzegorz Piekart – członek zarządu Creepy Jar
Ponad 4 lata po premierze Green Hell’a w formule early access Creepy Jar osiąga coraz wyższe przychody ze sprzedaży tytułu. W ubiegłym roku survivalowy bestseller przyniósł spółce rekordowe 54,9 mln zł przychodów (wzrost o 19 proc. r/r) oraz 36,5 mln zł zysku netto w 2022 r. (wzrost o 25 proc. r/r). Zysk operacyjny wyniósł 36,06 mln zł wobec 30,19 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk EBITDA wzrósł o 1/4 do 37,1 mln zł.
– Dalej wspieramy i rozwijamy Green Hell, nie rozpoczęliśmy pracy nad Green Hell 2. Na ten moment nie ustaliliśmy harmonogramu prac nad GH2, koncentrujemy się na Chimerze – powiedzieli podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Creepy Jar.
W 2022 r. gracze otrzymali dotychczas najwięcej bezpłatnych dodatków rozszerzających zawartość Green Hell, zarówno w wersji na PC/Steam, jak i konsole PlayStation i Xbox. W wersji na PC/Steam spółka wydała przede wszystkim Spirits of Amazonia 3, Animal Husbandry i Building Update. Z kolei w wersji na konsole PlayStatation 4 i Xbox One zostały udostępnione wszystkie części trylogii Spirits of Amazonia.
– Na ten moment nie planujemy płatnych dodatków do GH, będziemy kontynuować przyjęty przez nas model sprzedaży – dodali.
Creepy Jar kontynuuje prace nad drugim, autorskim projektem o nazwie Chimera, który będzie zaawansowanym symulatorem budowania bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby osadzonym w scenerii science-fiction.
– Pierwsze materiały marketingowe zostaną opublikowane jeszcze w Q2 2023 r. Na obecnym etapie premierę Early Access planujemy na rok 2024 – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
– Chimera będzie base buildingiem z elementami survivalu. Wydaje się, że więcej jest graczy skupionych na budowaniu bazy. Już koncentrujemy się na wersji Early Access, nie widzimy potrzeby tworzenia Bety (…) Najważniejsze są dla nas konsole PlayStation i Xbox, natomiast będziemy dążyć do zapewnienia dostępności Chimery na jak największej liczbie platform. – dodali.
Zarząd Creepy Jar rekomenduje, by na tegoroczną dywidendę trafiło 27,97 mln zł, czyli 3/4 zysku osiągniętego w 2022 roku. Stawka na akcję wyniesie 41,17 zł lub 40 zł, w zależności od tego, czy akcje z programu motywacyjnego zostaną zarejestrowane przed proponowanym dniem dywidendy.
– Zależy nam na tym, żeby nasi współpracownicy (uczestnicy programu motywacyjnego) również mogli skorzystać z dywidendy, dlatego liczymy na zarejestrowanie nowych akcji przed dniem dywidendy – powiedzieli przedstawiciele Creepy Jar.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od sierpnia 2018 r.