W I kwartale br. cyber_Folks wprowadził na rynek swój autorski produkt _Now, innowacyjny kreator stron internetowych napędzany technologią sztucznej inteligencji. Usługa szybko zyskuje na popularności. Co miesiąc w kreatorze powstaje ok. 2 tys. nowych stron. Prezes cyber_Folks podczas webinaru w StockWatch.pl powiedział, że liczy na przekroczenie progu 500 klientów do końca br.
– Jak na nowy produkt, jesteśmy bardzo zadowoleni z tych liczb, które widzimy. W tej chwili sprzedaż miesięczna sięga już około 50 klientów. Zamierzamy tę sprzedaż czy dzięki kampanii, czy dzięki jeszcze większej intensyfikacji działań i dzięki już trochę pojawiającemu się mechanizmowi member-get-member zwiększyć do około 150 nowych klientów miesięcznie, a docelowo posiadaniu około 500 klientów na koniec tego roku – powiedział Jakub Dwernicki podczas webinaru na StockWatch.pl.
cyber_Folks deklaruje, że jeszcze we wrześniu wprowadzi _Now na rynek amerykański.
– W lipcu liczba klientów _Now zwiększyła się o 37 do 88, zaś w sierpniu – szacunkowo – o 49 do 137 – podał przedstawiciel spółki.
Prezes przyznał, że założenia „są jeszcze bardziej ambitne”. Spółka zakłada, że _Now jest w stanie się sprzedawać na poziomie kilkuset klientów miesięcznie. Zwrócił uwagę, że rozpoczynająca się część roku jest dla spółki najlepsza, dlatego „śmiało” liczy na zwiększanie liczby nowych klientów.
– Jeżeli chodzi o nasze ambicje dotyczące produktu _Now, mamy dzisiaj tak dobry produkt, że chcemy go skalować na inne rynki, szczególnie na rynek amerykański. W tej chwili posiadamy już zespół fachowców, którzy są nam w stanie ten produkt skalować na rynki zagraniczne. Jesteśmy w trakcie uruchamiania całej naszej obecności na rynku amerykańskim, w tej chwili powstała już spółka cyber_Folks działająca w Stanach Zjednoczonych, oczywiście cyber_Folks jest jej 100-proc. akcjonariuszem. Mamy już stronę internetową, mamy system płatności, praktycznie całkowicie taki autonomiczny twór, który działa na rynku amerykańskim i jest gotowy. Jest w trakcie uruchamia i jeszcze w tym miesiącu planujemy debiut na rynku amerykańskim – wskazał prezes.
cyber_Folks chce do końca 2025 r. mieć najbardziej zaawansowaną platformę e-commerce w Polsce.
– Obecnie już 40 tys. naszych klientów to klienci e-commerce. Rozwój produktowy jest bardzo intensywny. Dynamika wzrostu klientów _Stores zaczyna być bardzo wyraźna – nawet w miesiącach letnich ten wzrost jest bardzo imponujący. Mamy już obecnie ponad 1250 sprzedanych sklepów _Stores. Na tym się oczywiście nie zatrzymujemy, wzmacniamy ten produkt, za chwilę przygotowujemy nową wersję sklepu _Stores (…) Wkrótce pojawi się wersja sklepu _Stores 2.0, która dość mocno poszerzy nasz rynek docelowy, któremu będziemy mogli oferować nasz produkt – powiedział Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Prezes wskazał, że obecnie _Stores jest skierowany raczej dla mniejszych biznesów, natomiast nowa platforma, nowy silnik, który będzie napędzał _Stores 2.0, będzie w stanie obsłużyć dużo szersze spektrum klientów.
– Naszą ambicją jest też, aby do końca 2025 r. mieć najbardziej zaawansowaną platformę e-commerce na rynku w Polsce – powiedział Jakub Dwernicki.
Podczas spotkania nie zabrakło wątku dywidendowego. Prezes cyber_Folks podkreślił, że spółka zamierza zwiększać wypłaty w kolejnych latach.
– Wypłacamy dywidendy już od pięciu lat i oczywiście zamierzamy te dywidendy w dalszej kolejności, w dalszych latach także wypłacać i wypłacać ich coraz więcej – powiedział Dwernicki.
W lipcu 2024 r. cyber_Folks sfinalizował sprzedaż wszystkich posiadanych akcji (33,34 proc.) Profitroom-u za kwotę 97,5 mln zł. Wpływ netto, po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wyniósł ok. 83 mln zł. Spółka podkreśliła, że silna pozycja gotówkowa pozwoliła na rekordową dystrybucję zysku do akcjonariuszy. Za 2023 r. cyber_Folks wypłacił łącznie 21,2 mln zł dywidendy (1,50 zł na jedną akcję), a kolejne 6,8 mln zł z zysku netto za ub.r. przeznaczył na skup akcji własnych.
– Przypomnę, że cyber_Folks należy do indeksu WIGdiv. Jesteśmy jedną z 30 spółek na GPW, które konsekwentnie od co najmniej pięciu lat wypłacają dywidendę swoim akcjonariuszom. Dodatkowo, dywidenda w cyber_Folks co roku jest coraz wyższa – średnie tempo wzrostu dywidendy to blisko 50 proc. Chcemy tę dynamikę w kolejnych latach utrzymać – powiedział Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.
W II kwartale cyber_Folks zwiększył skalę swojego biznesu. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 17,8 mln zł, czyli 72 proc. więcej w ujęciu r/r. Przychody netto grupy przekroczyły 154 mln zł (32 proc. wzrost r/r), a skorygowana EBITDA osiągnęła prawie 42 mln zł (21 proc. wzrost r/r).
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.; od lipca 2024 r. wchodzi w skład indeksu mWIG40.