
(Fot. Hussar Gruppa)
Pierwsza połowa kwietnia na rynku Catalyst była bardzo udana pod względem nowych ofert. Inwestorzy mieli w czym wybierać – oferty publiczne obligacji przeprowadził m.in. Best (45 mln zł), Zortrax (uplasowane papiery za ponad 6 mln zł), PCC Rokita (transza dla inwestorów indywidualnych opiewała na 5 mln zł) i PKN Orlen (serie E i F na łączną kwotę 300 mln zł). Część z nich rozeszła się w błyskawicznym tempie i zakończyła redukcją zapisów. Aktualnie jedną z ostatnich trwających ofert jest emisja spółki Hussar Gruppa. Jest to kolejna z ofert publicznych przeprowadzanych w oparciu o memorandum informacyjne (bez prospektu emisyjnego). Wcześniej na podobnych zasadach swoje emisje uplasowali m.in. PTI, Aforti, Organika czy Zortrax.
Oferta spółki działającej na rynku transportowym obejmuje 10.000 sztuk obligacji serii S, o wartości nominalnej 1.000 zł każda. Oprocentowanie trzyletnich, niezabezpieczonych obligacji wynosi 8,5 proc., a odsetki będą wypłacane kwartalnie. Docelowo papiery dłużne mają trafić do obrotu na Catalyst. Zapisy trwają do 30 kwietnia 2014 r. Próg emisji to 2 mln zł.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany obligacjom Hussar Gruppa.
– Rok 2013 zamknęliśmy bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Jest to rezultat trafnie obranej strategii rozwoju w zakresie wysokomarżowej obsługi transportu drogowego. Działamy głównie na drogach Europy Zachodniej, obsługując polskie i zagraniczne firmy transportowe i w tym zakresie nie mamy konkurencji. Naszym celem jest stać się w ciągu trzech lat najlepiej zarządzaną, średniej wielkości specjalistyczną firmą dostarczającą kompleksowe rozwiązania dla spedycji i transportu. Posiadamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie do dalszego rozwoju i w tym zakresie potrzebujemy kapitału z emisji obligacji. – mówi Konrad Kąkolewski, prezes zarządu Hussar Gruppa SA.
Według harmonogramu, przydział obligacji ma nastąpić 6 maja. Spółka zamierza wykorzystać pozyskany kapitał na dalszy rozwój wysokomarżowych linii biznesowych. Większość środków (60 proc. wartości emisji) ma zasilić segment transportu – główne cele to m.in. pozyskanie i rozwijanie bazy podwykonawców oraz usprawnień w zakresie płatności. 30 proc. środków ma zasilić rozwój obszaru pomocy drogowej oraz likwidacji szkód – planowany jest m.in. zakup pojazdów likwidacyjnych oraz pozyskanie specjalistów w zakresie likwidacji oraz mechaniki. Pozostała część środków (10 proc. wartości emisji) ma trafić sfinansować prace nad wprowadzeniem czterech nowych produktów.
>> Jeden klik, pięć minut i wiesz to co najważniejsze z rynku obligacji. >> Zobacz tygodniowy raport z rynku Catalyst.
Według szacunków, Hussar Gruppa w 2013 r. wypracował 18,86 mln zł przychodów, 5,26 mln zł EBITDA i 3,53 mln zł zysku netto. Rok wcześniej spółka osiągnęła 14,2 mln zł przychodów, 4,34 mln zł EBITDA i 3,2 mln zł zysku netto.
Spółka od 8 lat działa w obszarze transportu, pomocy drogowej i likwidacji szkód. Dodatkowo, poprzez własny dział do opracowywania innowacyjnych rozwiązań rozwija segment produktów dla firm transportowych. Obecnie w sprzedaży są już trzy produkty, tj. H PLAST – opatentowany zestaw do profesjonalnego łatania plandek, H CARPET – mata absorbująca wycieki na drodze oraz H-VIZ – opatentowany zestaw do spowalniania procesu pęknięć przedniej szyby. W dalszej perspektywie zarząd planuje wprowadzić kolejne cztery innowacyjne produkty. Spółka jest także pomysłodawcą unikalnej na skalę światową reklamy 3D na pojazdy ciężarowe.