Informacja prasowa, 10.10.2016 r.
Według wstępnych danych sprzedażowych we wrześniu 2016 r. Briju zanotowało 72 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 21,8 proc. Na wynik ten złożyły się bardzo dobre wyniki obu segmentów działalności. W segmencie jubilerskim Grupa osiągnęła 3,8 mln zł przychodów – wzrost o 123,5 proc. r/r, natomiast w segmencie handlu i obróbki metali szlachetnych wzrost wyniósł 18,8 proc., a przychody wyniosły 68,2 mln zł.
– We wrześniu osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki ze sprzedaży. W naszej branży miesiąc powakacyjny jest jednym ze słabszych w roku, a mimo to udało nam się osiągnąć bardzo wysokie dynamiki wzrostów. Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w segmencie jubilerskim potwierdza słuszność realizowanej strategii rozwoju sieci sprzedaży i wprowadzania nowych produktów i kolekcji. – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju.
W ujęciu narastającym przychody ze sprzedaży po 9 miesiącach br. wyniosły: 528,7 mln zł w segmencie surowców – wzrost r/r o 36,0 proc. oraz 29,0 mln zł w segmencie wyrobów jubilerskich, co stanowi wzrost o 81,3 proc.
Z wstępnych danych wynika, że w okresie lipiec – wrzesień Grupa osiągnęła 206,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, na które złożyło się 11,3 mln zł sprzedaży w segmencie wyrobów jubilerskich oraz 195,3 mln zł przychodów ze sprzedaży w segmencie surowcowym.
– Bardzo dobrze oceniamy wyniki osiągnięte w ostatnich miesiącach. Są one zgodne z naszymi najbardziej optymistycznymi założeniami. Rosnące przychody to efekt zwiększania własnej sieci sprzedaży oraz wzrostu sprzedaży w istniejących salonach Briju. – powiedział Przemysław Piotrowski.
W tym roku Briju otworzyło już 6 sklepów i aktualnie sieć sprzedaży składa się z 36 salonów Briju. Do końca roku własna sieć sprzedaży powiększy się jeszcze o 9 sklepów, do 45 salonów. Grupa ma już umowy na prawie wszystkie planowane lokalizacje. Nowe sklepy zostaną otwarte w Mielcu, Sieradzu, Tomaszowie Mazowieckim, Szczecinie i Mysłowicach.