Właściciel sklepu z cyfrową rozrywką podsumował II kwartał. W minionym okresie spółka wypracowała przychody w wysokości 10,5 mln zł i obrót na poziomie 42 mln zł. (-27 proc. r/r). Zysk netto opiewał na 1,53 mln zł. EBITDA wyniosła 2,36 mln zł. Firma intensywnie szykuje się na ożywienie rynku w drugiej połowie roku. Na słabsze wyniki wpłynęły brak dużych premier w I połowie roku oraz osłabienie euro w stosunku do złotego. Prezes spółki liczy na lepszą drugą połowę roku.
– Jesteśmy zadowoleni z kondycji spółki. Dowiedliśmy, że stworzyliśmy biznesową strukturę o zdrowej kondycji. Jak już wspominaliśmy – branża zdaje się wracać do sytuacji sprzed pandemii. Oznacza to, że drugi kwartał jest słabszy pod względem premier, które mogłyby ożywić cały rynek. Za to przyspieszenie powinno nastąpić w drugim półroczu – powiedział Mateusz Śmieżewski, prezes Gamivo.
– Do największych premier w drugim półroczu 2023 r. zaliczyć należy przede wszystkim bardzo oczekiwane RPG od Bethesdy, czyli grę Starfield. Prócz tego do graczy trafi też Mortal Kombat 1, Payday 3, Lies of P, Alan Wake 2, Phantom Liberty, czyli duży dodatek do Cyberpunka 2077 oraz następca serii FIFA – EA Sports FC 24. Okres ten zapowiada się więc niesamowicie gorąco – dodał prezes Gamivo.
Na początku sierpnia spółka ogłosiła skup akcji. Gamivo planuje nabyć 50 tys. akcji własnych. Stanowią one łącznie 2,48 proc. kapitału zakładowego spółki. Spółka ustaliła cenę zakupu papierów na 100 zł za sztukę. Przyjmowanie ofert potrwa do 23 sierpnia.
– W 2022 roku Gamivo wypracowało rekordowe zyski i naturalnym dla nas było, żeby podzielić się nimi z inwestorami, którzy nam zaufali i nas wspierają. Jako zarząd rekomendowaliśmy wypłatę dywidendy, natomiast akcjonariusze zadecydowali o skupie akcji oraz emisji akcji gratisowych. Akcjonariusze wierzą, że skup akcji oraz akcje gratisowe będą miały wpływ na dużo lepszą płynność – powiedział prezes Gamivo.
Spółka wolniejszy okres postanowiła wykorzystać na gruntowną przebudowę procesu zakupowego nastawioną na zwiększanie konwersji i poprawę UI i UX.
– Pierwsze wdrożenia już za nami, jednak to dopiero początek. Główne zmiany, będące efektem miesięcy analiz i testów, zostaną wprowadzone w drugiej połowie roku. Nieustannie rozwijamy API, co pozwala integrować platformę GAMIVO z zewnętrznymi sklepami. Mocno postawiliśmy także na sieci afiliacyjne i pojawienie się na nowych rynkach – powiedział Świeżewski.
– Od dłuższego czasu rozwijamy i ulepszamy nasze SEO czego pozytywne efekty zaczynamy zauważać od maja 2023. Widzimy optymistyczne trendy w aspekcie ruchu organicznego, co pozwoli nam na dodatkowe inwestycje w tym kierunku. Podobne wskaźniki wzrostowe zauważamy w rozwijanym przez nas systemie API oraz systemie hurtowym – dodał.
Spółka ma za sobą udane współprace marketingowe z dużymi markami – m.in. Żabką, Wargamingiem, Coca-Colą czy PayPal. Spółka w ten sposób zwiększa bazę klientów, swoją rozpoznawalność na innych rynkach, a także nawiązuje cenne kontakty. W sierpniu Gamivo ruszyło z akcją dla Alior Banku w ramach programu Mastercard Bezcenne Chwile. Pozwala on klientom płacącym za codzienne zakupy kartą Mastercard zbierać punkty, które następnie mogą wymieniać na nagrody zgodne ze swoimi pasjami. W ramach tej akcji miłośnicy elektronicznej rozrywki, korzystający z programu Bezcenne Chwile, będą mogli odebrać vouchery z kodami o wartości 25 zł na zakup gier.
– Bardzo cieszymy się, mogąc powitać w gronie partnerów Gamivo tak znaną i szanowaną markę jak Alior Bank. Nasza współpraca to kolejny dowód na to, że gry już dawno przestały być atrakcją tylko dla dzieci. Gaming stał się jedną z najważniejszych gałęzi rozrywki. Dziś statystyczni gracze mają ponad 30 lat, więc posiadanie konta w banku i gaming idą w parze, co z kolei otwiera szeroki wachlarz ciekawych możliwości marketingowych – podkreśla Mateusz Śmieżewski, prezes Gamivo.
Gamivo to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół osób z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2021 r.