– Dokapitalizowanie zapewnia elastyczność w realizacji naszych planów rozwojowych. Pozwala na aktywne zwiększenie tempa i skali realizowanych inwestycji rentalowych w oparciu o wewnętrzne oraz zewnętrzne źródła finansowania. Cena emisyjna jest wyższa niż aktualny oraz średni kurs na GPW z ostatnich 6 miesięcy, co sprawia, że emisja ta jest korzystna dla obecnych akcjonariuszy spółki – powiedział członek zarządu ds. ekonomiczno-finansowych w Hollywood Krzysztof Cetnar.
Dzięki planowanej emisji akcji Grupa Hollywood zamierza wykorzystać szanse i przyspieszyć ekspansję krajową oraz zagraniczną, jak również zoptymalizować strukturę finansowania.
– Jesteśmy obecni we wszystkich głównych segmentach rynku, tzn. obsługujemy placówki medyczne, rynek HoReCa oraz przemysł. Rośniemy w Polsce, znacząco zwiększamy przychody na rynku niemieckim. Dynamicznie zwiększamy sprzedaż zaawansowanej usługi wynajmu tekstyliów wraz z ich serwisem, co z jednej strony zapewnia wyższe marże, ale również wymaga dodatkowych źródeł finansowania oraz zaangażowania wyższego kapitału obrotowego – dodał prezes Adam Andrzej Konieczkowski.
Choć obecna sytuacja na rynku pracy oraz skokowy wzrost kosztów energii i gazu nie sprzyjają w krótkiej perspektywie całej branży usług pralniczych i wynajmu tekstyliów, to należy oczekiwać, że w dłuższej perspektywie poziom cen zrekompensuje obserwowany obecnie wzrost kosztów, wynikających z czynników zewnętrznych.
– Niemniej już dzisiaj musimy poprawiać sprawność i efektywność działania grupy. Służy temu zainicjowany proces konsolidacji oraz działania operacyjne zwiększające wydajność. Grupa Hollywood – jako jeden z wiodących podmiotów w branży, wyróżniający się profesjonalnymi systemami zarządzania, automatyzacją procesów oraz ciągłą optymalizacją operacyjną – jest dobrze przygotowana do wyzwań tego typu i mimo niesprzyjających warunków zewnętrznych widzi możliwości przyspieszenia długoterminowej ścieżki rozwoju – podsumował Konieczkowski.
Grupa Hollywood to największa sieć pralni przemysłowych w Polsce, która rozpoczęła także ekspansję zagraniczną (Niemcy). Jest obecna w trzech segmentach rynku – szpitalnym, HoReCa oraz odzieży roboczej. Spółka była notowana na NewConnect od 2014 r. Przeniosła się na rynek główny GPW na ostatniej sesji w 2017 r.