Infoscan rozpoczął realizację nowej strategii na lata 2021-2025, która zakłada rozwój działalności na rynku e-commerce. Spółka jeszcze w ubiegłym roku podpisała list intencyjny ws. inwestycji w Grupę Modne Zakupy (GMZ.CO) – właściciela platform e-commerce (m.in. Intymna.pl). Zgodnie z założeniami transakcji przejęcia kontroli nad GMZ.CO Infoscan, pierwszym celem inwestycyjnym jest nabycie 30 proc. udziałów w spółce za kwotę 4,5 mln zł – powiedział Wojciech Uchman, wiceprezes Grupy Modne Zakupy.
– Infoscan będzie mógł zainwestować w branżę e-commerce, która rozwija się bardzo dynamicznie. Jeśli chodzi o GMZ, to z kolei uzyskamy możliwość dostępu do finansowania a także jako spółka publiczna zwiększymy wiarygodność GMZ w stosunku do partnerów krajowych czy zagranicznych – dodał Wojciech Uchman.
Docelowo spółki mają dokonać całkowitego połączenia, poprzez wniesienie do Infoscanu pozostałych 70 proc. udziałów GMZ.CO.
– Najprawdopodobniej kolejnym etapem będzie dodatkowa emisja akcji Infoscanu, które dotychczasowi udziałowcy GMZ obejmą wnosząc pozostałe 70 proc. Wszystkie szczegóły zostaną ustalone. Dajemy sobie okres trzymiesięczny od momentu zakończenia pierwszego etapu inwestycji, który zakończy się w momencie rejestracji przez KRS Infoscanu jako udziałowca – powiedział Wojciech Uchman, wiceprezes Grupy Modne Zakupy.
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o., prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami erotycznymi (blackbunny.pl). Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.). Liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. osób. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku prawie 16,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, a w 2021 r. według wstępnych, szacunkowych danych było to ponad 21 mln zł.
Kolejnym założeniem nowej strategii Infoscan jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów w grupie na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku.
– Chcielibyśmy osiągnąć to zarówno przez wzrost organiczny jak i nieorganiczny, poszukując nowych podmiotów z którymi mozemy sie połączyć lub przejąć je w całości. Prowadzimy konkretne rozmowy w tej sprawie, podpisaliśmy już wstępne umowy NDA z potencjalnymi podmiotami i prowadzimy bardzo uproszczone wzajemne due diligence, aby się poznać lepiej i okreslić parametry takich połączeń – powiedział Wojciech Uchman.
Spółka nie wyklucza także przejęć podmiot zagranicznych. Jak jednak zaznacza prezes, najpierw spółka powinna wejść na te rynki i dopiero wtedy ewentualnie rozważać jakieś przejęcia czy konsolidacje. Jednym z pierwszych kierunków ekspansji zagranicznej mogą okazać się kraje bałkańskie, z których spółka obecnie ma pierwsze zapytania o współpracę. W osiągnięciu założonych w strategii celów pomóc ma także rozszerzenie oferty o segment beauty oraz suplementów.
Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek, ale w dalszym ciągu chce rozszerzać swój asortyment.
– Szukamy nowych partnerów, są to zarówno producenci polscy, ale rozmawiamy też z partnerami, którzy są w stanie dostarczyć nam marki zagraniczne. Nie skupiamy się na konkretnej marce czy produkcie. Rozmawiamy z wieloma partnerami, analizujemy co się sprzedaje, czego klienci poszukują i takie rzeczy chcemy wprowadzać. Chcemy się skupić na markach średniej klasy. Nie do końca czujemy komfort w markach premium. Nasz klient jest klientem ze średniej półki i tam też chcemy się pozycjonować – powiedział Wojciech Uchman.
Średnia wartość koszyka na platformie to około 200 zł.
– Jeżeli chodzi o wprowadzanie nowych marek własnych czy też wprowadzanie marek we współpracy z istniejącymi brandami, główna podstawą jest to, by spółka na tym zarabiała. Nie chcemy żeby to była sztuka dla sztuki, żeby tylko brandy, nazwy czy loga się pojawiły. Spółka ma na tym generować dobry cashflow – powiedział Kamil Gaworecki, prezes Infoscan SA.
Strategia zakłada również przeniesienie notowań akcji spółki na rynek główny GPW.
Realizacja przyjętej strategii ma zostać sfinansowana m.in. z trwającej obecnie publicznej emisji akcji Infoscan. Oferta obejmuje do 26,4 mln akcji serii O, których cena emisyjna została ustalona na 0,24 zł. Oferta realizowana jest w ramach prawa poboru. Zapisy przyjmowane będą do 8 marca.