Innowacyjne i zmierzające na giełdę. Relacja z pierwszego dnia konferencji GPW Innovation Day

W ubiegłym tygodniu odbyła się kolejna edycja GPW Innovation Day, wydarzenia organizowanego przez przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, cc group oraz Strict Minds. Tym razem pierwsze dwa dni konferencji online zarezerwowano dla spółek, które dopiero planują debiut na warszawskim parkiecie w najbliższych miesiącach.

gpw,innovation,day,konferencja

Na warszawską giełdę wybiera się kilkadziesiąt spółek z modnych ostatnio sektorów takich jak gamedev, IT czy biotech.

Jesienna edycja GPW Innovation Day była świetną okazją do poznania przedstawicieli firm i ich biznesów. W poniższej relacji z GPW Innovation Day przedstawiamy 8 spółek, które uczestniczyły w pierwszym dniu konferencji. Patronem medialnym wydarzenia jest portal StockWatch.pl.

Advanced Protection Systems

Uziemione samoloty na lotnisku, atak na rafinerię Saudi Aramco czy elektrownię atomową we Francji to najgłośniejsze przykłady incydentów z udziałem dronów. Mowa o tym nieprzypadkowo, ponieważ biznes na tym chce zrobić Advanced Protection Systems. Polska firma stworzyła autorski produkt, który ma zapobiegać niebezpieczeństwom związanym z powszechnie dostępnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi. Jej flagowy produkt to SkyCtrl, czyli system wykrywania i neutralizacji dronów. Rozwiązanie oparte jest na unikalnych technologiach sensorów radarowych. Co ważne, APS ma już udokumentowane osiągnięcia w sprzedaży do wielu klientów w różnych krajach na całym świecie, zarówno komercyjnych, jak i rządowych.

– Jesteśmy scale upem, który na ten moment zatrudnia około 40 pracowników. Mamy na koncie pierwsze udane wdrożenia, w kilku ciekawych segmentach, dla klientów rozproszonych na całym świecie. Dalszy rozwój spółki będzie opierać się przede wszystkim na budowie części komercyjnej biznesu, szczególnie siatki sprzedaży. Rynek, na którym działamy jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, zarówno pod względem produktów jak i komercyjnym, ale rozwija się bardzo dynamicznie. Mamy bardzo ambitne plany rozwoju, jeśli chodzi o produkt systemu antyradarowego – powiedział podczas prezentacji GPW Innovation Day Maciej Klemm, CEO.

Warto zaznaczyć, że spółka projektuje systemy antydronowe oraz częściowo zajmuje się marketingiem. Produkcja sprzętu zlecana jest na zewnątrz, a większość sprzedaży odbywa się za pośrednictwem sieci partnerów. W tym zakresie APS współpracuje z 30 podmiotami, wśród których dominują duże telekomy, firmy z sektora ochrony oraz firmy technologiczne.

– Nie produkujemy części. Skupiamy się na tym, na czym znamy się najlepiej, czyli na projektach koncepcyjnych, opracowywaniu produktów, części wdrożeniowej i biznesowej – mówi CEO. – Ten model jest mocno skalowany. Dzięki temu nie boimy się dużych kontraktów – dodał Krzysztof Piernicki, CFO spółki.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Advanced Graphene Products

O grafenie, materiale przyszłości, słyszał niemal każdy. Na tym rynku działa zielonogórska firma Advanced Graphene Products, która opracowała unikalną technologię HSMG do produkcji grafenu płatkowego o grubości 1 atomu do bardzo wymagających zastosowań.

– Na ten moment na świecie istnieją dwie metody produkcji takiego materiału. Jedną z nich jest metoda opracowywana przez spółkę AGP. Mowa tutaj o grafenie HSMG, który poza dużo większą wytrzymałością na rozciąganie, versus podobne dostępne materiały, ma także tak pożądane przez branżę elektroniczną właściwości półprzewodnikowe – mówi Maciej Gałązka, prezes Advanced Graphene Products.

W tym roku firma kończy inwestycję w capacity produkcyjne 100 kg GO rocznie. Jednak jak zaznacza prezes AGP, nie wystarczy mieć grafen. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak go użyć. Obecnie spółka pracuje w 6 obszarach wykorzystania materiału. Opracowywane wdrożenia grafenu mają znacznie poprawić parametry produktów takich jak np. polimery, farby, oleje czy powłoki antykorozyjne.

– Na ten moment skala biznesu i możliwości produkcji pozwalają myśleć o kilkumilionowych przychodach w niedalekiej przyszłości. Natomiast technologia HSMG i reaktor jakim dysponujemy, są w stanie przyszłościowo generować przychody nawet do rzędu 300 mln zł. Oczywiście, tak duże zastosowania to kwestia nieodległej przyszłości. W tej chwili nie ma aż takiego popytu. Natomiast możliwości wytwarzania grafenu są na takim poziomie – mówi Maciej Gałązka, prezes Advanced Graphene Products.

Po środki na komercjalizację patentów w skali przemysłowej AGP wybiera się na giełdę. W najbliższym czasie spółka chce zadebiutować na NewConnect.

Stilo Energy

Na warszawski rynek – spośród uczestników GPW Innovation Day – wybiera się także Stilo Energy, czyli dostawca modułów fotowoltaicznych. Firma powstała w 2018 r., a już w tym roku realizuje po ok. 500 instalacji miesięcznie na terenie całej Polski.

– Od samego początku tworząc Stilo Energy przyświecała nam idea, abyśmy byli „one stop shopem”. Zawsze, gdy coś powstaje na świeżym rynku konieczne jest, aby klienta poprowadzić od początku do końca. To my powinniśmy być tym kimś, kto przeprowadzi klienta przez wszystkie meandry – mówi Piotr Siudak, prezes Stilo Energy.

Rynek fotowoltaiki przeżywa obecnie złoty okres. Duża w tym zasługa korzystniejszych regulacji prawnych, wsparcia ze strony państwa oraz wzrostu konkurencyjności względem energetyki konwencjonalnej.

– Siłą napędową rynku OZE w kolejnych latach będzie segment fotowoltaiki. Tu głównym driverem jest spadek cen wytwarzania energii i samych komponentów. Od 2016 r. cena wytworzenia 1 kW z PV spadła o 1/4, a prognozy na najbliższą dekadę zakładają spadek o kolejne 25 proc. – mówi Aleksander Czarniecki, CFO.

Za ostatnie 12 miesięcy, licząc do końca września (LTM), Stilo miało 113 mln zł przychodów i ponad 4 mln zł EBITDA (wg standardów MSSF), gdzie udało się osiągnąć break even. Spółka szacuje, że ten rok zamknie przychodami na poziomie 120 mln zł, czyli dwukrotnie wyższymi niż rok wcześniej. W kolejnych latach Stilo chce utrzymać ten trend.

– Udało nam się wyskalować kanał e-commercowy i doprowadzić do takiego poziomu, który pozwala nam na osiągnięcie poziomu break even. Mówimy dziś o ok. 500 montażach miesięcznie. Rok temu to była połowa tego – mówi Aleksander Czarniecki.

Stilo Energy jest w trakcie oferty publicznej. W puli jest 215 tys. akcji po cenie 43 zł za sztukę. Zapisy trwają do 17 grudnia. Spółka planuje zadebiutować na NewConnect w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Dadelo

O krok od wejścia na GPW jest Dadelo, czyli spółka z grupy Oponeo, która prowadzi sprzedaż online rowerów, części, akcesoriów i odzieży rowerowej poprzez stronę CentrumRowerowe.pl. W ubiegłym tygodniu spółka z sukcesem uplasowała ofertę publiczną po cenie 18 zł za akcję. W okolicach przełomu roku spółka zadebiutuje na rynku głównym GPW.

Spółka powstała w 2015 r. kiedy to CCR Sport sp. z o.o. zawiązała wehikuł inwestycyjny pod firmą Dadelo sp. z o.o. Rok później CCR Sport wydzieliło biznes związany z obsługą sprzedaży internetowej funkcjonującą pod nazwą CentrumRowerowe.pl, a 50 proc. udziałów kupiło giełdowe Oponeo.pl. W 2017 r. Dadelo przekształciło się w spółkę akcyjną. Kolejny rok upłynął dla firmy pod znakiem intensywnego rozwoju sklepu internetowego. Powstał wówczas system obsługi klienta (system web, WMS, utrzymanie domen) oraz rozbudowano ofertę produktową. Na początku 2019 r. Oponeo.pl wykupiło pozostałych akcjonariuszy i stało się wyłącznym właścicielem Dadelo.

– W tym roku osiągnęliśmy między 1 a 1,5 proc. udziałów w rynku rowerowego, a który jest większy niż rynek opon w Polsce. Cel zarządu to osiągnąć 10 proc. rynku, który według szacunków wynosi ok. 4 mld zł – mówi Ryszard Zawieruszyński, prezes Dadelo.

Obecnie Dadelo oferuje 12 tys. produktów około 300 marek. W ubiegłym roku spółka wprowadziła do sprzedaży dwie marki własne: Eyen (części, stroje i akcesoria rowerowe) oraz Unity (rowery). W przyszłości Dadelo zamierza rozszerzyć ofertę rowerów własnych marek.

– Działamy na sprzyjającym i bardzo perspektywicznym rynku. Z jednej strony bardzo szybko rosnący rynek e-commerce, w którym mamy duże doświadczenie zdobyte w Oponeo.pl, z drugiej popularyzacja zdrowego trybu życia, dynamicznie rosnąca popularność rowerów, używanych zarówno do codziennego poruszania się w miastach, jak i do rekreacji i sportu. Rozwijana jest także infrastruktura rowerowa, co ważne nie tylko w miastach – dodał prezes Dadelo.

Genomtec

W pierwszym dniu GPW Innovation Day zaprezentował się także Genomtec. Spółka zajmuje się opracowaniem i komercjalizacją mobilnej platformy wykorzystywanej w molekularnej diagnostyce klinicznej chorób zakaźnych – Genomtec ID. Platforma pozwoli na szybkie i precyzyjne wykonywanie analizy molekularnej poza środowiskiem laboratoryjnym. System wykorzystuje technologię mikroprzepływową oraz autorską, chronioną patentem technologię bezkontaktowego grzania optycznego pozwalając na diagnostykę w dowolnym miejscu.

– Rynek diagnostyki molekularnej jest bardzo atrakcyjny już dzisiaj. Globalnie to kilkanaście miliardów dolarów, przy czym obecnie, trzeba zaznaczyć, że jest na sterydach i przyspieszył do 40-a nawet 50-proc. wzrostu r/r, z uwagi na pandemię i olbrzymi popyt na testy testy molekularne na COVID – mówi dr n. med. Jarek Olszeszczuk, członek zarządu i CBO Genomtec.

Obecnie 6 największych graczy na świcie posiada 80-proc. udział w rynku. To rynek skierowany na badania chorób zakaźnych ale także onkologia, gdzie także działa Genomtec.

– Ten rynek przeżywa obecnie nieprawdopodobną rewolucję. Od mocno scentralizowanego, gdzie badania odbywają się w ścisłych centrach i laboratoriach, do rozproszonego, gdzie badania genetyczne będzie mógł wykonać każdy lekarz rodzinny w swoim gabinecie. Trochę to przypomina rynek glikemii, czyli badania poziomu cukru we krwi. Jeszcze 20-25 lat temu te badania były domeną wyspecjalizowanych laboratoriów, a potem wprowadzono glukometry, które poprzez gabinety lekarza rodzinnego znalazły się w rękach samych cukrzyków. Podobnie będzie z diagnostyką genetyczną – mówi Jarosław Oleszczuk.

Obecnie Genomtec dopina formalności związane z dopuszczeniem akcji do obrotu na NewConnect. Spółka liczy, że debiut nastąpi w pierwszych tygodniach przyszłego roku.

Rangosious Holdings

Rangosious Holdings to cypryjska spółka, do której należy Amrita Studio, producent gier w modelu free-to-play na komputery osobiste i urządzenia mobilne. Swoją działalność opiera na produkcji niskobudżetowych casualowych symulatorów randkowania z mechanikami gier z kasyn (ruletka, jednoręki bandyta).

– Na początku naszej przygody z gamingiem zdecydowaliśmy się oprzeć naszą strategię na grach z małym kosztem pozyskiwania użytkownika. Odkryliśmy, że męski gracz jest o wiele tańszy w pozyskaniu niż gracz kobiecy. W przypadku kobiet, musielibyśmy wydać więcej pieniędzy na reklamy mody, perfum i innych produktów przeznaczonych dla kobiet – powiedział Roman Mohyla, dyrektor ds. prawnych i relacji inwestorskich w Amrita Studios.

Spółka swoją siedzibę ma na Cyprze, ale swoje zespoły produkcyjne ma w Dnieprze, Odessie i Kijowie. Developer zatrudnia obecnie blisko 60 osób. Studio działa od 2017 roku i wydało do tej pory 6 gier, z których największym hitem jest wydana w kwietniu 2020 roku gra Campus na urządzenia mobilne. Obecnie spółka ma kolejną grę – Producer: Dating Sim w fazie soft launch oraz pracuje nad kolejną grą – Squad of Heroes, której premiera jest zaplanowana na 2021 r.

Spółka chce zadebiutować na GPW w ciągu najbliższych 2 lat oraz zapowiada dzielenie się zyskami z akcjonariuszami. Według dostępnych danych, narastająco za trzy kwartały Amrita wypracowała ok. 35 mln zł przychodów i ok. 6 mln zł zysku netto.

– W przyszłości chętnie podzielimy się wypracowanymi zyskami z naszymi akcjonariuszami. Planujemy do 50 proc. zysku przeznaczać na dywidendę – dodaje Roman Mohyla.

Creotech Instruments

Produkty Creotech znajdziemy na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, na orbicie Marsa i na innych 8 misjach kosmicznych. Spółka zrealizowała 26 projektów dla sektora kosmicznego, w tym dla Europejskiej Agencji Kosmicznej oraz dla sektora naukowego, w tym dla CERN i odbiorców w ponad 30 krajach świata. W 2Q 2021 spółka zakończy budowę własnej platformy mikrosatelitarnej, wg standardów NASA i ESA, zdolnej do obsługiwania na orbicie instrumentów telekomunikacyjnych i obserwacyjnych Ziemi. Spółka dostarcza też rozwiązania do innych branż high-tech, m.in. systemy kontrolne do komputerów kwantowych, systemy zarządzania lotami UAV oraz produkuje wyspecjalizowaną elektronikę na zlecenie.

Creotech Instruments systematycznie poprawia też wyniki. Za ostatnie 12 m-cy spółka osiągnęła blisko 30 mln zł przychodów i 3 mln zł EBITDA. Narastająco po trzech kwartałach bieżącego roku spółka miała 21,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 2,1 mln zł EBITDA i równo 1 mln zł zysku netto. Spółka zamierza pozyskać kapitał na wkład własny do grantów na dalszy rozwój platformy i innych systemów, w tym na własnego satelitę obserwacyjnego EagleEye w celu stworzenia własnej oferty danych kosmicznych.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o AdvancedGrapheneProducts, AdvancedProtectionSystems, creotechinstruments, dadelo, Genomtec, rangosiousholdings, StiloEnergy)

  • Energetyka wraca do łask inwestorów, w grze PGE, Tauron i Enea

    Koncerny energetyczna to najmocniej handlowana w poniedziałek rano grupa spółek na warszawskiej giełdzie. A wszystko za sprawą tematu wydzielenia aktywów węglowych. Na szerokim rynku w centrum uwagi znalazły się jeszcze m.in. akcje spółek DADELO, Oponeo.pl i Medinice.

  • Dadelo miało 4,55 mln zł zysku netto, 5,75 mln zł zysku EBIT w 2020 r.

    DADELO odnotowało 4,55 mln zł jednostkowego zysku netto w 2020 r. wobec 0,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

  • Genomtec dostarczy szybkie testy na SARS-CoV-2 do spółki z grupy Selectour

    GENOMTEC podpisał umowę na dostarczenie próbnej partii 3,5 tys. sztuk testów GENOMTEC SARS-CoV-2 EvaGreen RT-LAMP CE-IVD Duo Kit oraz usługę wdrażania procedury testowania na obecność SARS-CoV-2 do jednej ze spółek wchodzącej w skład globalnej grupy Selectour (GIE ASHA), która zrzesza przeszło 1 200 niezależnych biur podróży działających na całym świecie, podała spółka. Wartość umowy to około 30 tys. euro.

  • Genomtec zadebiutuje na NewConnect 17 marca

    17 marca, czyli równo za tydzień, na małej giełdzie zadebiutuje GENOMTEC. Spółka tworzy mobilny system diagnostyczny, który działa w oparciu o układ mikroprzepływowy oraz autorską, opatentowaną technologię SNAAT.

  • Dadelo: Sprzedaż rowerów w Centrum Rowerowym wzrosła o 124 proc. r/r w I kwartale

    Przeszło 46 proc. Polaków nie zrezygnowała z jazdy rowerem zimą, wynika z badania wykonanego przez agencję badawczą SW Research na zlecenie spółki DADELO. Za tym wynikiem przemawiają również wyniki sprzedażowe Centrum Rowerowego, które w I kw. 2020 r. zanotował wzrost zainteresowania o 124 proc. r/r.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR