Raport wydano 18 lipca 2017 r. przy kursie 56,7 zł. W czwartek rano za akcje spółki płacono 59,49 zł.
– Spółka zaczęła już replikować swój model biznesowy na innych rynkach europejskich. Sprzedaż zagraniczna stanowi ok. 20 proc. łącznej sprzedaży, a tempo wzrostu jest imponujące. Wzrost wynika przede wszystkim z podpisywania nowych umów z lokalnymi operatorami telekomunikacyjnymi – czytamy w raporcie.
Ponadto, jak wskazują analitycy, spółka Maxcom planuje rozszerzyć swoją ofertę o nowe modele klasycznych telefonów komórkowych i smartfonów, w tym smartfonów dla seniorów. Plany te Maxcom zamierza sfinansować zyskami z niedawnej pierwszej oferty publicznej, w ramach której spółka wyemitowała 660 tys. nowych akcji i pozyskała 36 mln zł.
– Uważamy, że nisza rynkowa telefonów dla seniorów oferuje znaczne perspektywy wzrostu. Po pierwsze, jest to nisza, więc konkurencja jest dość ograniczona. Po drugie, penetracja rynku telefonów komórkowych jest wśród seniorów niska, w związku z czym są tam możliwości rozwoju. Po trzecie, trendy demograficzne są bardzo sprzyjające dla producentów telefonów dla seniorów. Społeczeństwa w krajach rozwiniętych starzeją się w związku z lepszym dostępem do lepszej jakości opieki zdrowotnej, a średnia długość życia wciąż rośnie. Liczba osób starszych powinna zatem nadal wzrastać – zaznaczają analitycy w raporcie.
DM BZ WBK szacuje, że sprzedaż odnotowywana przez Maxcom wzrośnie w 2017 roku do 158,6 mln zł (+45 proc. r/r), EBITDA do 23,0 mln zł (+34 proc r/r), a zysk netto do 17,9 mln zł (+46 proc. r/r). Zdaniem analityków, sprzedaż w 2018 roku wzrośnie do 217,9 mln zł (+37 proc. r/r), EBITDA do 29,5 mln zł (+34 proc. r/r), a zysk netto do 22,5 mln zł (+27 proc. r/r).
Maxcom produkuje i dystrybuuje własne marki produktów telekomunikacyjnych: telefony komórkowe, telefony stacjonarne oraz krótkofalówki oraz nawigacje satelitarne. Spółka 30 czerwca 2017 roku zadebiutowała na GPW.