W pierwszym kwartale 2025 roku Kolejkowo wypracowało 4,73 mln zł przychodów netto, wobec 3,57 mln zł rok wcześniej. To oznacza wzrost o 32 proc. Przychody ze sprzedaży biletów, gadżetów i usług gastronomicznych wzrosły o 23 proc. r/r, osiągając 4,02 mln zł.
– Widzimy istotny wzrost przychodów ze sprzedaży biletów i gadżetów, które zostały opublikowane raportem bieżącym. Warszawa mocno „dołożyła się” do tego wzrostu. Już teraz widzimy, że nowa lokalizacja może stać się najczęściej odwiedzaną ze wszystkich wystaw Kolejkowo – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Jakub Paczyński, prezes zarządu Kolejkowo SA.
8 kwietnia Kolejkowo zadebiutowało na rynku NewConnect. Kurs odniesienia wyznaczono na poziomie 32 zł, co cało kapitalizację na poziomie 38,4 mln zł. Od tego momentu akcje podrożały o 82 proc. do 58,20 zł.
– Debiut na NewConnect na pewno nie wpływa na odwiedzalność wystaw. Natomiast wpływa na inwestorów, ponieważ zapoznają się z branżą, lepiej rozumieją model biznesowy Kolejkowa. Widzimy też dużo lepsze postrzeganie przez partnerów biznesowych. Działamy w branży turystyczno rekreacyjnej i często byliśmy postrzegani kolokwialnie mówiąc jako “ci co puszczają sobie kolejki” – czyli nie dostrzegano w tym biznesu. Podobnie było z CD Projekt – też kiedyś nie widziano biznesu w facetach, którzy grają w gry. Teraz to się zmieniło na plus – powiedział Jakub Paczyński.
Wystawy w Wrocławiu i Gliwicach odwiedza rocznie ok. 340 tysięcy osób, otwarta w kwietniu 2025 roku wystawa w Warszawie cieszy się od pierwszego dnia dużą popularnością.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych Warszawy w kwietniu. Były one lepsze niż zakładane i pozwolą zrealizować prognozę na 2025 rok. (…) Całkowity koszt otwarcia wyniósł ok. 7 mln zł. Biorąc pod uwagę amortyzację samej makiety oraz inwestycji w lokal w Warszawie, koszt amortyzacji szacujemy na ok. 1 mln zł rocznie – powiedział Jakub Paczyński, prezes zarządu Kolejkowo SA.
Na pozostałą część 2025 r. spółka planuje modernizację i unowocześnianie istniejących wystaw we Wrocławiu i Gliwicach. Na kolejny 2026 rok planuje otwarcie parku z kolejkami na działce przylegającej do jeleniogórskiej modelarni, a także otwarcie kolejnej wystawy w nowej lokalizacji.
– Budowa parku zewnętrznego jest zupełnie nową koncepcją i oczywiście wiąże się z ryzykiem. W pierwszym etapie park będzie budowany powoli z ograniczonym budżetem. Dopiero po „nauczeniu się” modelu biznesowego Kolejkowo zainwestuje większe środki i zaplanuje rozwój. Na tą chwilę rozważamy trzy lokalizacje: Gdańsk, Kraków oracz czeska Praga. Badamy jaka jest odwiedzalność w poszczególnych miastach, badamy dostępność i ceny lokali. Pod koniec roku lub na początku przyszłego podamy gdzie Kolejkowo otworzy kolejną wystawę – powiedział Jakub Paczyński, prezes zarządu Kolejkowo SA.
Kolejkowo od lat dzieli się zyskiem. W tym roku na dywidendę przeznaczy 0,66 mln zł. Z zysku za 2023 r. jeleniogórska spółka podzieliła blisko 0,5 mln zł.
– Ta dywidenda urosła w tym roku do 660 tys. zł, czyli o ok. 20 proc., co stanowi 0,55 zł na akcję. Pozostałą część zysku, czyli ok. 2 mln zł przeznaczymy na kapitał zapasowy i dalsze inwestycje w rozwój spółki – powiedział Jakub Paczyński, prezes zarządu Kolejkowo SA.
Kolejkowo to właściciel sieci zaawansowanych wystaw i parków miniatur, które są prawdziwym odwzorowaniem gwarnego miasta. Spółka posiada własną modelarnię w Jeleniej Górze oraz stałe wystawy we Wrocławiu, w Gliwicach i od 2025 r. w Warszawie. Przychody generowane są głównie ze sprzedaży biletów wstępu.