
Kolejkowo zadebiutowało na NewConnect.
Kurs odniesienia wyznaczono na poziomie 32 zł, co cało kapitalizację na poziomie 38,4 mln zł. W ciągu kolejnych 30 min. handlu notowania podskoczyły do 40 zł (+25 proc.), a wartość obrotu wyniosła nieco ponad 30 tys. zł. Kolejkowo było 2. debiutem na NewConnect w 2025 roku.
Kolejkowo to sieć zaawansowanych parków miniatur. Spółka posiada własną modelarnię w Jeleniej Górze oraz stałe wystawy we Wrocławiu i w Gliwicach. Przychody generowane są głównie ze sprzedaży biletów wstępu.
– Bilety stanowią 76 proc. przychodów. W lipcu 2024 roku wprowadziliśmy dynamiczne ceny. Im później decydujemy się na zakup biletu, tym ten bilet jest droższy. Ok. 20 proc. biletów w Internecie sprzedaje się przynajmniej 2 dni wcześniej przed planowaną wizytą. To pozwoliło nam też dostosować ceny biletów do zamożności portfela – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Jakub Paczyński, prezes zarządu Kolejkowo SA.
Dodatkowe źródła przychodów to pamiątki, kawiarnie, warsztaty modelarskie i reklamy firm umieszczone na makietach.
– 16 proc. naszych przychodów generują gadżety. Klienci, którzy wychodzą z wystawy mijają sklep z gadżetami, w którym sprzedajemy nasze produkty. Kawiarnie w Jeleniej Górze i Gliwicach stanowią ok. 5 proc. przychodów – powiedział Jakub Paczyński.
Wystawy we Wrocławiu i Gliwicach odwiedza rocznie ponad 340 tys. osób, a Modelarnia w Jeleniej Górze, otwarta w 2024 roku, oferuje unikalne doświadczenie zwiedzania połączone z prezentacją procesu tworzenia.
– Wszystkie lokalizacje notują wzrosty odwiedzających i przychodów ze sprzedaży. Największy udział w sprzedaży ma Wrocław, potem Gliwice, a najmniejszą część przychodów generuje Jelenia Góra, ze względu na niedawne otwarcie oraz charakter tej atrakcji – powiedział Jakub Paczyński.
11 kwietnia spółka otworzy wystawę w ścisłym centrum Warszawy. Kolejnym strategicznym krokiem ma być otwarcie wystawy w Gdańsku. Zgodnie z deklaracjami ma to nastąpić do końca 2026 r.