Uboat-Line w trakcie trzech pierwszych miesięcy 2014 roku wypracował 17,26 mln zł przychodów, wobec 10,72 mln zł przed rokiem. Wysoka dynamika sprzedaży nie przełożyła się na wynik operacyjny i netto. EBIT spadł z 1,46 mln zł do 1,19 mln zł. Na czysto dostawca usług logistycznych zarobił 832 tys. zł, wobec 1,09 mln zł przed rokiem. Spółka podkreśla, że niższy zysk wynika częściowo z inwestycji w rozwój spółki, a także z tego, że przed rokiem jeden z ważnych, międzynarodowych partnerów Uboat-Line wystawił część faktur z opóźnieniem – w związku z tym spółka zaksięgowała w II kwartale część kosztów, które normalnie byłyby zaliczone do I kwartału. Zarząd dodaje, że z pominięciem tych zdarzeń, rentowność spółki utrzymałaby się na stosunkowo stałym poziomie.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
– Pierwszy kwartał oznacza dobry początek nowego roku i potwierdza, że Uboat-Line pozostaje na ścieżce szybkiego wzrostu o czym świadczy wzrost przychodów. – powiedział Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat-Line.
Według raportu, rentowność osiągnięta na poziomie sprzedaży (mierzona jako zysk ze sprzedaży do przychodów netto ze sprzedaży) wyniosła 5,2 proc. Rentowność ta jest zbliżona do zrealizowanej w całym 2013 r. wynoszącej 5,5 proc.
W kwietniu Uboat-Line rozszerzył portfel usług o działalność w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego w oparciu o markę własną i spółkę Uboat Insurance. W połowie ubiegłego miesiąca giełdowa spółka kupiła 100 proc. udziałów w spółce przygotowanej do prowadzenia działalności pośrednictwa ubezpieczeniowego. Wartość transakcji to 34 tys. zł. W ubiegłym roku Uboat-Line zainwestował w podmiot posiadający wszystkie niezbędne pozwolenia i licencje dotyczące działalności w zakresie międzynarodowego transportu towarów drogą lądową. Wcześniej giełdowa spółka specjalizowała się wyłącznie w organizacji transportu promowego dla firm transportowych oraz pośredniczeniem między nimi a armatorami.
– Naszą misją jest wspieranie i organizacja transportu. Chcemy zbudować możliwie najpełniejszą ofertę różnych usług dedykowanych dla firm transportowych. Taka oferta zapewni nam możliwość zwiększania przychodów, ale też budowania wyjątkowych relacji z naszymi klientami. – powiedział wiceprezes Uboat-Line Artur Smolik.
>> Więcej informacji na temat działalności Uboat-Line oraz jej wyników finansowych znajdziesz na specjalnej stronie dedykowanej spółce. >> Odwiedź microsite Uboat-Line w serwisie StockWatch.pl
Uboat-Line w tym roku uruchomił także program lojalnościowy Zdobywaj mile i wygrywaj. To jeden z pierwszych i największych takich projektów w Polsce kierowany dla firm związanych z branżą transportową.
W piątek akcje Uboat-Line notowane na rynku NewConnect tracą blisko 3 proc., a jeden walor jest wyceniany na 5 zł. Akcje wchodzą w skład prestiżowego indeksu NC Lead. Obligacje spółki są obecne na rynku Catalyst.