wnkrffmc
Advertisement
PARTNER SERWISU
kidgpodx

LiveChat miało ponad 29 mln zł zysku netto w III kw. r.obr. 2021/22

Omawiane walory:

LiveChat Software odnotowało 29,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. roku obrotowego 2021/2022 (październik-grudzień 2021) wobec 26,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

livechat,wyniki,2021,

(Fot. Spółka)

Zysk operacyjny wyniósł 31,98 mln zł wobec 27,89 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,13 mln zł w III kw. r.obr. 2021/2022 wobec 46,22 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. r.obr. 2021/2022 spółka miała 88,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 72,65 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 160,7 mln zł w porównaniu z 130,96 mln zł rok wcześniej.

– Zysk operacyjny w okresie pierwszych trzech kwartałów roku finansowego wzrósł o 23,5 proc. do 95,8 mln zł a EBITDA o 23,7 proc. do 104,6 mln zł. Spółka efektywnie generuje gotówkę. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 101 mln zł, dzięki czemu na koniec III kwartału LiveChat Software dysponował środkami pieniężnymi o wartości 74,5 mln zł – przy czym w styczniu spółka wypłaciła zaliczkę na poczet spodziewanej dywidendy przeznaczając na ten cel 29,4 mln zł (1,14 zł na akcję wobec 0,89 zł na akcję w przypadku analogicznej zaliczki przed rokiem) – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

➡ Spółki dywidendowe – kalendarium, kwoty, wiadomości i komunikaty dotyczące dywidend w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Spółka podkreśla, że pomimo zwiększania zespołu i dużej presji na wynagrodzenia w sektorze technologii, utrzymuje bardzo wysokie marże. W I-III kwartale roku finansowego, marża brutto na sprzedaży wyniosła 86,5 proc., marża operacyjna 59,6 proc., a marża netto 55,2 proc.

– W lutym 2022 roku liczba klientów naszego rozwiązania LiveChat przekroczyła poziom 35 tysięcy. Tylko w 2021 roku klienci LiveChat Software przeprowadzili za pośrednictwem naszych rozwiązań ponad 920 mln interakcji, czyli o ok. 65 proc. więcej niż w poprzednim roku – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.

Na koniec grudnia 2021 r. liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 34 582, a ChatBot 2 306.

Wzrost przychodów to efekt zarówno większej liczby klientów, ale również wyższego ARPU (średni przychód przypadający na klienta). Na koniec grudnia 2021 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 119,2 USD wobec 115,0 USD przed rokiem, podano też w materiale.

– ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 98,9 USD na koniec grudnia 2021 wobec 82,8 USD przed rokiem. Trzeba pamiętać o tym, że prawie całość przychodów Grupy jest generowana w dolarze amerykańskim – dlatego wstępne szacunki przychodów LiveChat prezentuje w tej walucie. Jak już wcześniej podała Spółka wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) Grupy na koniec grudnia 2021 r. wyniosła 4,44 mln USD co oznacza wzrost o 1% w stosunku do stanu na koniec września 2021 i o 15,5 proc. rok do roku – czytamy dalej.

Choć produkt LiveChat nadal odpowiada za blisko 95 proc. przychodów grupy, to nowe produkty spółki notują dynamiczne wzrosty i zwiększają swoje udziały, podkreślono także. W I-III kwartale przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o prawie 80 proc. do 8,54 mln zł a HelpDesk o ponad 170 proc. do 2,27 mln zł.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.obr. 2021/2022 wyniósł 88,38 mln zł wobec 72,36 mln zł zysku rok wcześniej.

LiveChat Software jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • LiveChat miał 45 mln zł zysku netto, 52,9 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2023/24

    LIVECHAT Software odnotował 45,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2023/2024 (tj. kwiecień-czerwiec 2023) wobec 36,01 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 7 ciekawych dywidend do zgarnięcia w sierpniu

    Najlepszy od lat sezon dywidendowy na GPW powoli dobiega końca. Jeszcze w sierpniu zyskiem podzieli się kilka ciekawych spółek. W tym gronie warto zwrócić uwagę na siedem ofert.

  • 10 roszad na wakacyjnej liście top picks DM BOŚ

    W lipcu z listy top picks DM BOŚ wypadło aż 7 spółek. W ich miejsce analitycy wybrali 3 nowe firmy oraz przedstawili kilku kandydatów na faworytów sezonu wyników za II kwartał.

  • 6 ciekawych spółek z rekordową dywidendą i kursem akcji

    Jeszcze w tym sezonie dywidendowym zyskiem z akcjonariuszami podzieli się ok. 60 spółek z GPW. Wśród nich jest grono firm, które w tym roku płacą rekordowe stawki, a dodatkowo ich notowania albo śrubują rekordy, albo utrzymują się blisko historycznych szczytów.

  • Livechat Software chce przeznaczyć 153 mln zł na dywidendę

    LIVECHAT Software zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 153,21 mln zł z zysku netto za rok obrotowy 2022/2023 na dywidendę, tj. wypłatę 5,95 zł na akcję, przy uwzględnieniu dwóch zaliczek w kwocie 37,6 mln zł każda. Pozostałe 18,51 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat