Mocna przecena na akcjach Allegro. Amazon powalczy o polski rynek e-commerce
Spełnia się zły sen akcjonariuszy Allegro. Amerykański gigant szykuje się do wejścia na polski rynek. Według doniesień, trwają prace nad serwisem Amazon.pl.

(Fot. Amazon)
Amerykański gigant powalczy o polskich klientów. Spółka uruchomiła serwis sell.amazon.pl, w którym zaprasza firmy do współpracy. Sprzedawcy za pośrednictwem platformy już mogą rejestrować konta. Równolegle trwają prace nad uruchomieniem serwisu Amazon.pl.
– Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Amazon inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online – podano w komunikacie.
O wejściu Amazona do Polski mówiło się od kilku lat. Amerykański gigant już teraz ma w Polsce 9 centrów logistycznych, a kolejne zostanie otwarte w 2021 roku. W sumie firma zatrudnia nad Wisłą blisko 18 tys. osób.
– Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok – powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon.
– Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce – dodał.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła w 2020 r., że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem.
Informacja o starcie polskiej wersji Amazona mocno odbiła się na akcjach branżowego konkurenta – Allegro. Jeszcze rano notowania największej lokalnej platformy e-commerce rosły o ponad 3 proc. Po ogłoszeniu planów Amazona, kurs akcji Allegro zanurkował. W środę około 10:00 kurs akcji spółki spada o 4 proc. do 71,85 zł.