NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, Artifex Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.

NCBR,gry,dofinasowanie,gameinn,moonlit,artifex,carbonstu,Tbull,techland,BoomBit,klabater,

W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań (Fot. NCBR/fb)

– Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier video na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. Został zainicjowany przez Porozumienie Polskie Gry. Odpowiednio przygotowana agenda badawcza programu sprzyja zgłaszaniu ciekawych i ambitnych propozycji. Program pozwala rodzimym innowatorom realizować nowatorskie projekty w obszarach takich jak m.in.: projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo, zastosowania Sztucznej Inteligencji, nowe narzędzia i mechanizmy interakcji czy rozszerzenie zastosowań technologii i narzędzi na inne dziedziny. W ramach wszystkich 4 konkursów GameINN dofinansowania w wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom – czytamy w komunikacie.

Wśród zakwalifikowanych są m.in.:

  • Moonlit (Opracowanie technologii High Definition Water System HDWS, realistycznego graficznego i fizycznego odwzorowania wody w silniku Unity za 1,48 mln zł, dofinansowanie 1,13 mln zł),
  • Artifex Mundi,
    • pierwszy projekt (Wirtualny Gracz – technologia symulacji zachowania mobilnej gry F2P na przestrzeni dowolnie długiego czasu grania przy znaczącej liczbie graczy, z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji w celu optymalizacji gry przed premierą oraz w trakcie życia za 7,15 mln zł, dofinansowanie 4,04 mln zł),
    • drugi projekt (Wydajna technologia symulacji rozwoju osobowości postaci niezależnych, powiązanych z nią proceduralnych animacji oraz podniesienie wizualnej jakości postaci na platformach mobilnych za 5,2 mln zł, dofinansowanie 2,6 mln zł),
  • Carbon Studio,
    • pierwszy projekt (Opracowanie innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR za 4,74 mln zł, dofinansowanie 3,66 mln zł),
    • drugi projekt (Opracowanie innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze za 3,63 mln zł, dofinansowanie 2,18 mln zł),
  • T-Bull (Opracowanie Automatycznego Systemu Optymalizacji Parametrów Graficznych Gier Mobilnych – SopGAM, w celu automatycznej optymalizacji parametrów wydajności gry mobilnej na różnych platformach sprzętowych za 4,26 mln zł, dofinansowanie 2,56 mln zł),
  • Boombit (Opracowanie systemu opartego o algorytm sztucznej inteligencji modyfikującego parametry gry w trakcie trwania rozgrywki w celu maksymalizacji przychodów twórców gier wykorzystujących silnik Unity oraz zwiększenia ich oszczędności w procesie dostosowania gier do potrzeb graczy za 7,22 mln zł, dofinansowanie 3,84 mln zł),
  • Techland (Przeprowadzenie prac rozwojowych nad opracowaniem technologii oraz narzędzi do aktywnego wspomagania procesów sprzedażowych i marketingowych celem zwiększania poziomu sprzedaży i wydłużenia cyklu życia produktu (gra AAA), za 14,57 mln zł, dofinansowanie 5,83 mln zł),
  • Klabater (T.A.C.K. – Zestaw innowacyjnych narzędzi do tworzenia zaawansowanych ekonomicznych gier symulacyjnych za 4,08 mln zł, dofinansowanie 2,55 mln zł).
>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Uruchomiony w 2016 roku GameINN jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Dzięki Funduszom Europejskim polscy twórcy z branży gamedev z powodzeniem rozwijają swoje pomysły. Od pierwszego konkursu program cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Ubiegający się o dofinansowanie przedsiębiorcy lub konsorcja z udziałem jednostek naukowych w każdym z konkursów reprezentowali wysoki poziom, co już trzykrotnie doprowadziło do zwiększenia budżetu konkursu w chwili jego rozstrzygnięcia. Tym razem to rekordowe ponad 154 mln zł, z których w przeważającej większości skorzystają firmy z sektora MŚP. W poprzedniej edycji było to o 20 mln zł, a w I konkursie o 37 mln zł więcej niż zaplanowano.

W czwartym konkursie GameINN o dofinansowanie sięgające nawet ponad 15 mln zł mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła rekordowa, największa w historii programu liczba wniosków o dofinansowanie. To 93 wnioski, złożone w 90 proc. przez firmy z sektora MŚP.

Rekomendowana kwota dofinansowania może ulec zmianie w szczególności w wyniku weryfikacji dopuszczalnej wysokości pomocy de minimis przed zawarciem umowy.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o Artifex, BoomBit, CARBONSTU, klabater, Moonlit, tbull, techland)

  • Artifex Mundi zanotowało ponad 50-proc. skok przychodów w 2020 r.

    Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów grupy kapitałowej ARTIFEX Mundi wynosiły w grudniu 2020 r. łącznie 2 497 tys. zł, co oznacza wzrost o 41 proc. r/r. Od początku 2020 r. przychody ARTIFEX Mundi wzrosły, według wstępnych danych, o 54 proc., do 25,7 mln zł. To najwyższy poziom przychodów w dotychczasowej historii spółki.

  • KGHM powyżej 200 zł, WIG20 najwyżej od lutego, a sWIG80 od 2007 roku

    Rekordowo drogi KGHM, razem z mocnym Orlenem, PKO i PZU, wywindowały indeks blue chipów na 11-miesięczne maksima. Niebezpiecznie wygląda za to CD Projekt, cofając się w kierunku grudniowych minimów. Jeszcze lepiej niż blue chipy wyglądają małe spółki. Reprezentujący je sWIG80 jest najwyżej od 2007 roku.

  • Plany wydawnicze 5 producentów gier na 2021 r. [GPW Innovation Day]

    Podczas GPW Innovation Day, wydarzenia organizowanego przez przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, cc group oraz Strict Minds, nie zabrakło notowanych na rynku spółek gamingowych. O powstających grach i planach na przyszły rok mówili przedstawiciele 5 znanych firm.

  • BoomBit nie wyklucza wypłaty dywidendy, ale decyzję podejmie po IV kw. 2020 r.

    BOOMBIT nie wyklucza wypłaty dywidendy z zysku za 2020 r. ale ostateczną decyzję w tej sprawie zarząd podejmie po wynikach za IV kw., poinformował członek zarządu ds. finansowych Marek Pertkiewicz.

  • Artifex Mundi zwiększył sprzedaż i podwoił zysk netto

    Giełdowy producent i wydawca gier zakończył III kwartał 2020 r. z 36-proc. wzrostem sprzedaży, do 5,5 mln zł, wypracowując w tym okresie 2,4 mln zł zysku operacyjnego (0,7 mln zł rok wcześniej) oraz 2 mln zł zysku netto (0,8 mln zł rok wcześniej). Biznes ARTIFEX Mundi napędza m.in. wzrost sprzedaży gier w wersjach na konsole oraz rozwój aplikacji Unsolved.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR