
Fot. spółka/fb
Neptis SA, notowana na głównym rynku GPW, wypracowała w pierwszej połowie 2025 roku 28,98 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. To wzrost o 3,17 proc. względem 28,09 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2024 roku.
W tym samym okresie zysk operacyjny spółki wzrósł ponad trzykrotnie do 2,214 mln zł wobec 721,14 tys. zł rok wcześniej. Zysk netto również potroił się i wyniósł 1,862 mln zł wobec 614 tys. zł w I połowie 2024 roku.
Jak informuje spółka, w pierwszym półroczu skoncentrowano się na rozbudowie ekosystemu Yanosik, co skutkowało wzrostem aktywności użytkowników.
– Pierwsze półrocze było dla nas niezwykle intensywne. Głównym założeniem naszej strategii rozwoju jest stała rozbudowa możliwości jakie daje ekosystem Yanosik. Dlatego skupiliśmy się na wzmocnieniu jakości oferowanych usług – m.in. poprzez dalszy rozwój funkcji nawigacyjnych oraz wdrożenie wewnętrznego systemu komunikacji z użytkownikami, który zwiększy ich świadomość w zakresie usług dodatkowych i poprawi konwersję. Każda podróż może być zaskakująca, dlatego nieustannie udoskonalamy algorytmy odpowiadające za gromadzenie i przetwarzanie informacji o zdarzeniach drogowych oraz istotnych dla kierowców punktach POI. Naszym celem jest zapewnienie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróży. W sierpniu odnotowaliśmy ponad 3 miliony unikalnych użytkowników platformy Yanosik w skali jednego miesiąca. – podsumowuje Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis SA.
Wzrost rentowności spółki spowodowany był optymalizacją kosztów działalności. W ocenie zarządu świadczy to o stabilności modelu biznesowego i umożliwia dalsze inwestycje w rozwój marki Yanosik.
– Duży wzrost rentowności jest dla nas potwierdzeniem, że duży, doświadczony zespół jest najlepszą inwestycją dla firmy. Decyzje podjęte przez nas rok temu, przełożyły się na wzrost zysku o ponad połowę w stosunku do pierwszej połowy zeszłego roku, dając nam dodatkowo swobodę w dalszym planowaniu rozwoju ekosystemu Yanosik. – komentuje Adam Tychmanowicz. – Dla nas jako zarządu jest to też komfortowa sytuacja, ponieważ możemy skupić się na budowaniu wartości dla inwestorów i akcjonariuszy. Jak już komunikowaliśmy, w najbliższych planach mamy przeprowadzenie splitu akcji, którego celem jest zwiększenie ich dostępności dla szerszego grona inwestorów. Dostrzegamy także, że wielu inwestorów nie utożsamia Neptisu z Yanosikiem, dlatego kolejnym takim krokiem będzie zmiana nazwy na Yanosik SA. Decyzja ta wynika z potrzeby ujednolicenia wizerunku spółki z jej flagową marką, jaką jest właśnie Yanosik, a także wzmocnienia jej rozpoznawalności wśród inwestorów zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych. – dodaje Adam Tychmanowicz.
Neptis jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców.