
Noble Securities obniżył cenę docelową CD Projektu
Nowa cena docelowa jest niższa od bieżącego kursu CD Projektu na GPW o ok. 9 proc. Jak wylicza Maciej Kietliński, słabe wyniki za II i III kwartał 2021 r., brak oficjalnych danych sprzedażowych dot. Cyberpunka, nadal niskie oceny wersji na konsole starszej generacji oraz niska liczba graczy według portalu Steamcharts przesądziły o rewizji założeń dotyczących prognozowanego wolumenu sprzedaży Cyberpunka w następnych latach.
Jak zaznacza analityk Noble Securities, w perspektywie krótkoterminowej sentyment do spółki mogą poprawić premiery gier w wersji na konsole nowej generacji. Cyberpunk ma trafić na rynek w I kwartale 2022 r., a Wiedźmin 3 w II kwartale 2022 r.
– Decyzja o przełożeniu premiery wersji na konsole nowej generacji w przypadku Cyberpunka na QI ‘22 oraz Wiedźmina 3 na QII ‘22 wiąże się co prawda z utratą świątecznego okna sprzedażowego, będącego w branży tradycyjnie „okresem żniw”, niemniej jednak biorąc pod uwagę doświadczenia spółki i potencjalne konsekwencje wydania gry z istotnymi błędami tę decyzję analityk ocenia pozytywnie – czytamy w raporcie Macieja Kietlińskiego, analityka Noble Securities.
Przypomnijmy, że 17 grudnia 2021 r. miała miejsce premiera drugiego sezonu serialu Wiedźmin na Netfliksie. Kilka dni po debiucie pierwszego sezonu (premiera 20 grudnia 2019 r.) dzienna liczba aktywnych użytkowników gry Wiedźmin 3 na platformie Steam wzrosła z ok. 20 tys. dziennie do 103,3 tys. (wzrost o 416,5 proc., który przełożył się na wzrost przychodów o 128 proc. k/k i 67,6 proc. r/r do 213,3 mln zł).
– W tym roku wzrost zainteresowania grą Wiedźmin 3 na Steam w wyniku premiery drugiego sezonu serialu jest minimalny – 20 grudnia 2021 r. 24 godzinny szczyt liczby graczy w Wiedźmina 3 na Steam wynosi 36 tys., co stanowi 56 proc. wzrost względem szczytu z dnia premiery serialu wynoszącego 23 tys. W konsekwencji zdaje się, że tym razem wpływ premiery serialu Wiedźmin będzie miał minimalny wpływ na wzrost sprzedaży gry i wyniki spółki za IV kwartał 2021 r. – czytamy w raporcie Macieja Kietlińskiego, analityka Noble Securities.
Cyberpunk 2077, którego cena z okazji jesiennej wyprzedaży na Steam została obniżona o 50 proc. przez okres promocji był najlepiej sprzedającą się grą na świece na platformie Steam. Na przestrzeni 30 dni grę na platformie Steam oceniło 31,5 tys. graczy, a 81 proc. recenzji było pozytywnych (wobec 76 proc. pozytywnych ocen uzyskanych z wszystkich recenzji). Cyberpunk w wersji na konsole starszej generacji był dostępny w cenie 10 USD (w dniu premiery kosztował 59,99 USD).
– Biorąc pod uwagę, że posiadacze wersji na konsole starszej generacji dostaną darmową aktualizację do wersji na konsole nowej generacji, tak drastyczna obniżka cen może wpłynąć negatywnie na potencjalne przychody z premiery gry w wersji na konsole nowej generacji planowanej na QI 2022r. Dzień po zakończeniu wyprzedaży, 2 grudnia 2021 r. w globalnym rankingu światowych bestsellerów Steam, Cyberpunk spadł na 130 miejsce – czytamy w raporcie.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin”, 10 grudnia br. premierę miał kolejny sztandarowy tytuł studia – „Cyberpunk 2077”.
Rekomendacja dla CD Projektu powstała 21 grudnia 2021 r. Autorem rekomendacji jest Maciej Kietliński, analityk Noble Securities. Skrót rekomendacji jest do pobrania TUTAJ