
(Fot. spółka)
Właściciel marek Pepco, Dealz i Poundland ogłosił reorientację strategii. Szczegóły planu zostaną przedstawione wybranym inwestorom podczas Dnia Rynków Kapitałowych (Capital Markets Day). Spółka uchyliła rąbka tajemnicy i zasygnalizowała główne założenia zaktualizowanej strategii.
– Prezentacja, w której udział wezmą również inni członkowie kierownictwa firmy, obejmować będzie następujące strategiczne filary:
- Odbudowa rentowności podstawowej działalności Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych w ramach całej Grupy, w tym:
- Bardziej ukierunkowane podejście w zakresie otwierania nowych sklepów na istniejących rynkach, z planami otwarcia co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej Grupie w roku obrotowym 2024 (wobec 668 w roku obrotowym 2023).
- Poddanie przeglądowi programu odnowy sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej.
- Poprawa w zakresie generowanie gotówki oraz przegląd alokacji kapitału.
- Wzmocnienie pozycji Grupy na kluczowych rynkach, w tym:
- Kontynuacja postępów Pepco na istniejących rynkach Europy Zachodniej, obejmująca zwiększenie skali działalności we Włoszech i Hiszpanii.
- Skupienie się na Wielkiej Brytanii jako największym rynku Grupy.
- Skoncentrowanie działalności Dealz w Polsce oraz strategicznej ocena pozycji tej marki w Grupie.
- Przyspieszenie transformacji w kierunku ujednolicenia działalności Grupy i oferty dla klientów – poinformowała spółka.
Kluczowym obszarem dla spółki jest odbudowa rentowności podstawowej działalności w Europie Środkowo-Wschodniej. Pepco planuje zdyscyplinowanie podejścia do ekspansji na istniejących rynkach i otwarcie minimum 400 nowych sklepów w roku obrotowym 2024, wobec 668 placówek w 2023 r. Istniejące sklepy na rynkach środkowej i wschodniej Europy mają przejść przegląd w ramach programu odnowy.
– Musimy ponownie skoncentrować się na zapewnieniu bardziej miarowego wzrostu – robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki w ramach naszej ugruntowanej działalności. Istnieją znaczące możliwości i postaramy się je obecnie wykorzystać w bardziej ukierunkowany sposób. Pomimo niełatwych warunków rynkowych Grupa ma wiodącą na rynku ofertę dla klientów, silny bilans i stabilne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. Jestem zatem przekonany, że skupiając się na wypełnianiu odnowionej strategii, będziemy mogli kontynuować realizację sukcesów Grupy w całej Europie – powiedział Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ok. 4 300 sklepów w 21 krajach, zatrudniając ok. 43 000 osób. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. W środę akcje drożeją o 1,6 proc. do 23,76 zł.