
Pepco Group z rekordowymi przychodami i poprawą marży w I półroczu (Fot. spółka)
Pepco Group miało w pierwszym półroczu zakończonym 31 marca 2024 r. 3,2 mld euro przychodów i 487 mln euro bazowej EBITDA, w porównaniu do 2,81 mld euro przychodów i 380 mln euro EBITDA przed rokiem. Grupa zakłada osiągnięcie w całym roku obrotowym bazowej EBITDA wg MSSF 16 w wysokości ok. 900 mln euro, wobec 753 mln euro w roku obrotowym 2023. Przychody grupy w pierwszym półroczu wzrosły o 13,8 proc. w ujęciu rok do roku, a przy założeniu stałego kursu walutowego o 11,1 proc. Marża brutto grupy wzrosła o 310 pb do 43,1 proc. Jak zaznacza spółka, zmiana ta była efektem poprawy warunków zakupów produktów, a także bardziej znormalizowanych cen surowców, wymiany walut i kosztów transportu w porównaniu z rokiem poprzednim, pomimo pewnego wpływu sytuacji na Morzu Czerwonym.
– Informujemy dziś o solidnych wynikach Grupy za pierwsze półrocze, w tym o rekordowych przychodach i znacznym wzroście marży brutto, co odzwierciedla postępy w realizacji strategicznych priorytetów wyznaczonych jesienią ubiegłego roku. Wyróżniającym się czynnikiem była działalność Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, będąca kluczowym motorem napędowym Grupy. Udało nam się przywrócić marżę brutto i rentowność sklepów w tym regionie do poziomów sprzed pandemii, z dalszymi możliwościami poprawy. Osiągnięcie to podkreśla stałą i atrakcyjną ofertę Pepco dla klientów w zakresie odzieży i towarów ogólnych w wiodących na rynku cenach. Pomimo pozytywnego wkładu FMCG, wyniki Poundland były poniżej oczekiwań ze względu na wyzwania związane z wdrożeniem znaczącej zmiany asortymentu na produkty Pepco, z którymi się obecnie mierzymy. Dealz Polska nadal robił postępy – komentuje Andy Bond, przewodniczący wykonawczy (Executive Chair) Pepco Group.
Grupa otworzyła 289 nowych sklepów netto w I półroczu, z czego 86 w II kwartale.
– Kontynuowaliśmy ekspansję naszej obecności w Europie, otwierając 289 nowych sklepów netto, głównie na naszych najważniejszych, szybko rozwijających się rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, koncentrując inwestycje na otwarciach, które przynoszą największe stopy zwrotu. Dobre wyniki osiągnięte w tym półroczu odzwierciedlają udaną realizację naszej strategii i fantastyczny wkład wszystkich pracowników Grupy w budowanie wiodącej w Europie sieci dyskontów wielobranżowych – dodał Andy Bond.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.