
(Fot. Pepco Group)
– Grupa zamierza także zdywersyfikować strukturę akcjonariatu i w większym stopniu wyodrębnić się z grupy Steinhoff, wzmocnić możliwości Grupy do pozyskiwania talentów, utrzymania i motywowania kluczowych menedżerów i pracowników, a także stworzyć płynny rynek obrotu Akcji dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Oferta pozwoli także akcjonariuszom sprzedającym częściowo spieniężyć ich udziały w Pepco, w tym spółce Pepco Holdco Limited, która po zakończeniu reorganizacji przed dopuszczeniem, będzie posiadała większość akcji na moment Dopuszczenia. Będzie to zgodne z publicznie komunikowanymi intencjami Steinhoff International Holdings N.V. – czytamy w komunikacie.
IPO składać się będzie z:
- oferty publicznej na terytorium Polski, obejmującej: ofertę dla inwestorów indywidualnych oraz ofertę dla inwestorów instytucjonalnych,
- oferty w Stanach Zjednoczonych dla wybranych kwalifikowanych inwestorów instytucjonalnych, zgodnie z definicją w Regule 144A i na jej podstawie, lub na podstawie innego zwolnienia lub w ramach transakcji niepodlegającej wymogom rejestracyjnym amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych z 1933 roku, z późn. zm. („Amerykańska Ustawa o Papierach Wartościowych”)
- oferty dla wybranych innych inwestorów instytucjonalnych poza Stanami Zjednoczonymi i Polską, zgodnie z Regulacją S na podstawie Amerykańskiej Ustawy o Papierach Wartościowych. Oferta Publiczna w Polsce przeprowadzana będzie wyłącznie na terytorium Polski.
Spółka i główny akcjonariusz sprzedający zamierzają przydzielić inwestorom indywidualnym w Polsce do 5 proc. łącznej liczby akcji oferowanych. Żadne wpływy z oferty nie trafią do spółki. Intencją grupy i jej akcjonariuszy jest zapewnienie znaczącego poziomu akcji pozostających w wolnym obrocie (free float), na poziomie co najmniej 15 proc.
– Dzisiejsze ogłoszenie zamiaru przeprowadzenia oferty publicznej oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji Pepco do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wyznacza istotny etap dla Grupy. Nasza pozycja zapewnia nam silne podstawy dla długoterminowego rozwoju, biorąc pod uwagę naszą wiodącą na rynku ofertę dla klientów w najbardziej atrakcyjnym sektorze handlu detalicznego, skalę możliwości rynkowych jakie otwierają się przed nami wraz z ekspansją w całej Europie, a także dokonane przez nas w ostatnich latach inwestycje mające na celu poprawę naszej infrastruktury – powiedział Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco.
Grupa zaangażowała Goldman Sachs Bank Europe i J.P. Morgan jako globalnych koordynatorów i współprowadzących księgę popytu; Barclays Bank Irelend PLC, BM PKO BP i Santander Bank Polska jako współprowadzących księgę popytu; Pekao Investment Banking oraz Biuro Maklerskie Pekao jako współzarządzających księgą popytu oraz ING Bank N.V. i Trigon Dom Maklerski jako współmenedżerów oferty.
Grupa Pepco prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć 2.229 sklepów wielobranżowych w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej i we Włoszech) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r. W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby).