
(Fot. spółka)
– Rekordowe przychody Grupy w całym roku obrotowym wyniosły 5 649 mln euro, co oznacza wzrost o 17,7 proc. przy założeniu stałych kursów walutowych, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży Pepco o 24,8 proc. i Poundland Group o 8,4 proc. – czytamy w komunikacie.
Przychody Grupy w IV kwartale wyniosły 1 441 mln euro, co oznacza wzrost o 12,5 proc. rok do roku przy założeniu stałego kursu walutowego, w tym wzrost sprzedaży Pepco to 12,6 proc., a Poundland Group 12,4 proc. Przychody Grupy w warunkach porównywalnych (LFL) nie zmieniły się w IV kwartale i wzrosły o 6 proc. w całym roku obrotowym.
– Przychody Pepco w ujęciu LFL spadły o 2,4 proc. w IV kwartale z uwagi na raportowaną wcześniej trudną sytuację dla handlu, spadek przychodów nastąpił sierpniu i pogłębił się we wrześniu. W pełnym roku obrotowym, przychody LFL wzrosły o 6,3 proc. Wyniki Grupy Poundland w warunkach porównywalnych wzrosły o 4,1 proc. w IV kwartale oraz o 5,6 proc. w całym roku obrotowym – napisano dalej.
– Wyniki Grupy w minionym roku były mieszane z uwagi na trudne otoczenie rynkowe. Otworzyliśmy rekordową liczbę nowych sklepów i osiągnęliśmy silny dwucyfrowy wzrost przychodów, co przełożyło się na rekordowe przychody całej Grupy. Zwiększymy zyski rok do roku i osiągniemy najwyższy w historii wynik EBITDA na poziomie ok. 750 mln euro – skomentował przewodniczący wykonawczy (executive chair) Grupy Pepco Andy Bond, cytowany w komunikacie.
W IV kwartale Grupa otworzyła netto rekordową liczbę sklepów (343), a w całym roku obrotowym ich liczba wyniosła łącznie 668.
– Grupa w całym roku obrotowym otworzyła rekordową liczbę 668 nowych sklepów netto, znacząco powyżej minimalnego celu przynajmniej wynoszącego 550 placówek. Ogółem Grupa otworzyła 343 nowe sklepy w IV kwartale, co samo w sobie stanowi kwartalny rekord. Oczekujemy, że pełne korzyści wynikające z nowych otwarć będą widoczne w ciągu nadchodzących 12 miesięcy – czytamy w komunikacie.
Pepco odnotowało 281 nowych sklepów netto uruchomionych w IV kwartale. Pepco weszło na kolejny, 19. rynek, otwierając we wrześniu 9 nowych sklepów w Bośni i Hercegowinie. W Portugalii, gdzie Grupa rozpoczęła działalność latem tego roku, działa już 14 sklepów.
Grupa Poundland odnotowała uruchomienie 62 nowych sklepów netto w IV kwartale, co w dużej mierze jest efektem rozwoju Dealz Poland, który otworzył 48 nowych placówek w Polsce. Dealz na koniec IV kw. miał łącznie 283 sklepy, wymieniono w materiale.
– We wrześniu Poundland porozumiał się w sprawie przejęcia umów najmu do 71 sklepów firmy Wilko w Wlk. Brytanii. Dotychczas pod marką Poundland uruchomiono już 20 sklepów z tej liczby i spodziewamy się kolejnych otwarć w nadchodzących tygodniach. Placówki te będą działały w trakcie IV kwartału roku kalendarzowego 2023, istotnego z punktu widzenia handlu. Nowe sklepy będą oferowały najnowsze kolekcje odzieży marki Pepco, jak również szeroki przekrój towarów ogólnego przeznaczenia oraz FMCG, z których sieć Poundland jest znana – czytamy dalej.
– Grupa utrzymuje solidny bilans z silnymi przepływami pieniężnymi z działalności operacyjnej i dostępem do ponad 400 mln euro płynności (z gotówki i kredytów). Ta baza, wraz z silnym kapitałem marki i udziałami w naszym głównym rynku Europy Środkowo-Wschodniej oraz sprawdzonym, rentownym modelem sklepów, daje nam stałą pewność w budowaniu wiodącego europejskiego sprzedawcy dyskontowego – podsumowano.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ok. 4 300 sklepów w 21 krajach, zatrudniając ok. 43 000 osób. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.