
Fot. spółka
Tylko w ostatnim kwartale ubiegłego roku gracze zakupili 1,85 mln gier, dodatków, kart podarunkowych i innych dóbr cyfrowych. Jak dodaje spółka, za rekordową sprzedaż w ostatnich miesiącach ubiegłego roku odpowiadają także premiery między innymi Call of Duty Modern Warfare II, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Football Manager 2023 czy Gotham Knights. Ponadto Wiedźmin 3 dostał długo wyczekiwaną aktualizację, a zainteresowanie grą FIFA 23 wzrosło z powodu odbywających się w IV kwartale 2022 roku mistrzostw świata w Katarze oraz faktu, że to ostatnia produkowana przez EA Sports odsłona tej popularnej serii.
– Możemy pochwalić się historycznym rekordem sprzedażowym naszej platformy. Bardzo cieszy nas, że gracze wybierają i przede wszystkim cenią sobie usługi i produkty, dostępne na GAMIVO. W 2022 roku odnotowaliśmy sprzedaż produktów o niemal 20 proc. wyższą niż w 2021 roku. Motorem napędowym były głośne premiery pod koniec ubiegłego roku, co pozwoliło osiągnąć historyczną sprzedaż. Mimo sukcesu nie przestajemy intensywnie pracować nad dalszym rozwojem platformy. W najbliższych miesiącach planujemy m.in. kolejne akcje promocyjne, które, jak pokazał ubiegły rok, trafiają w gusta graczy i przynoszą wymierne korzyści w postaci wzrostu liczby użytkowników platformy oraz wyników finansowych spółki – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.
GAMIVO w ubiegłym roku prowadziło akcje promocyjne m.in. z producentami gier Plarium oraz Wargaming, a także z właścicielem sieci sklepów Żabka Polska. Kooperacje przyczyniły się do istotnego wzrostu zarówno bazy klientów, jak i liczby sprzedanych gier i innych towarów cyfrowych na platformie. Na koniec 2022 r. liczba użytkowników platformy wzrosła do 4,5 mln zarejestrowanych klientów, którzy zakupili już 18,1 mln produktów.
– Wydaje się, że spółka nadal może maksymalizować swoje wyniki przez rozwój oferty produktowej i poprawę technologii platformy. Uważamy, że potencjalne spowolnienie rynku gier może mieć pozytywny wpływ dla spółki ze względu na większą skłonność konsumentów do poszukiwania tańszych wersji gier, co oferuje platforma (efekt substytucyjny) – sygnalizował Kacper Koproń, analityk zapewniający pokrycie analityczne spółki w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0.
Gamivo to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół osób z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2021 r.
Raport analityczny nt. Gamivo tworzony jest na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 3.0. Wszystkie raporty wraz z wymaganymi przez prawo disclaimerami są dostępne na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.