
Gwiazdą tegorocznego gamescomu jest oczywiście Cyberpunk.
Targi w Kolonii odbywają się od 2009 roku i co roku przyciągają rzesze fanów elektronicznej rozrywki z całego świata. Przez ubiegłoroczną edycję przewinęło się blisko 400 tys. osób. W tym roku organizatorzy spodziewają się podobnej frekwencji, co patrząc na tłumy przy stoiskach jest ostrożną prognozą.
Gamescom to także bardzo ważne wydarzenie biznesowe. W kuluarach i części biznesowej (zamkniętej dla odwiedzających) toczą się rozmowy i negocjacje na temat wielu gier, o których świat zapewne usłyszy dopiero za jakiś czas. Z Polski na targi oficjalnie wybrało się ponad 40 firm. W sumie przez Kolonię przewinie się ponad 60 polskich gier.
Gwiazdą tegorocznego gamescomu jest oczywiście Cyberpunk. Tuż przed otwarciem imprezy Google ogłosił, że w 2020 roku gra CD Projektu będzie dostępna w usłudze streamingowej Stadia. Polski gigant elektronicznej rozrywki ogłosił również w trakcie konferencji datę premiery gry Wiedźmin 3 Dziki Gon na konsolę Nintendo Switch i zaprezentował trailer z fragmentami rozgrywki.
CD Projekt ma potężne stoisko w części biznesowej oraz ogólnej, gdzie deweloperzy na żywo prezentują grę. Przed stoiskiem dostępnym dla wszystkich odwiedzających nieustannie widać długą kolejkę fanów. Charakterystyczne logo Cyberpunka widoczne jest nie tylko w halach targowych, ale także poza nimi. Cyberpunk trafił m.in. na plakaty reklamujące imprezę w Kolonii.
Polskich akcentów jest oczywiście dużo więcej. Najciekawsze z nich opisaliśmy niedawno tutaj.
Z nowości warto odnotować zapowiedź One More Level. Studio zaprezentowało swoją najnowszą produkcję, zatytułowaną Ghostrunner, której premiera jest zaplanowana na II kw. 2020 r. Z kolei Bloober Team podgrzał atmosferę przed premierą swojego horroru Blair Witch prezentując nowy trailer. Studio poinformowało również, że debiutująca 30 sierpnia produkcja będzie także dostępna w abonamencie Xbox Game Pass na konsoli Microsoftu oraz komputerach osobistych.
Poniżej krótka fotorelacja z wizyty na targach w Kolonii.