
Fot. fb/Brand24. Michał Sadowski, prezes Brand24
W tym okresie ARPU (średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego) wzrosło o 37 proc. r/r do 624 zł (148 USD). ARPU zanotowało 43-proc. skok w zagranicznej wersji narzędzia. W IV kw. 2023 r. wyniosło ono 178 USD wobec 124 USD rok wcześniej.
– To był dla nas naprawdę udany kwartał. Oprócz dużych wzrostów MRR i ARPU – mimo relatywnie wysokiej zeszłorocznej bazy – zaliczyliśmy też absolutnie rewelacyjny listopad. Pobiliśmy rekord najlepszego miesiąca w historii zagranicznej wersji Brand24. Nie tylko pod kątem liczby nowych klientów (335), ale też wielkości nowego przychodu. Przebiliśmy poprzedni rekord o niemal 60 proc. I to mimo rabatów na Black Friday. To efekt z jednej strony dobrej kampanii marketingowej, z drugiej tego, że przyciągamy coraz więcej dużych i średnich przedsiębiorstw, które dostrzegają jak dużo oferujemy nowości analitycznych wspomaganych AI – powiedział prezes Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
#giełdamojapasja#1wykresdziennie#Brand24 się nie zatrzymuje i kolejny raz zwiększa przychody również w PLN, przy jednak słabym makro (gospodarka, kursy). Brawo dla @sadek a przede wszystkim dla teamu @brand24!https://t.co/GP5tSOgyyI pic.twitter.com/UuCT9jHi6N
— Analityk Fundamentalny (@AnalitykF) January 15, 2024
W ocenie spółki głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki IV kwartału 2023 r. były:
1) przebudowa cennika dla klientów;
2) kurs USD względem PLN;
3) pojawienie się nowych funkcji aplikacji BRAND24,
4) przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek;
5) coroczna promocja Black Friday.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.