Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group jest rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych programu telewizyjnego pod nazwą Red Carpet TV (o tematyce lifestyle/film/show biznes) oraz kanału Red Top TV (o tematyce filmowo-serialowej), który ma rozpocząć nadawanie w lutym 2021 r. Spółka pracuje nad kluczowym projektem, jakim jest start działalności platformy VOD Red Go.
– W ciągu roku liczymy na ok 65 tys. subskrybentów, zaś po dwóch latach chcielibyśmy, aby ta liczba przekroczyła 100 tys. Nie będziemy konkurować z ofertą graczy globalnych, bo to nierealne. Pozostali gracze, tak jak mówiłem, są skupieni raczej na ofertach własnych produkcji, a nie na zasobach licencyjnych. Tu rynek jest dość otwarty – powiedział Leszek Kułak.
– Oferta VOD to będą zakupy licencyjne w różnych modelach. Jeśli chodzi o samą technologię Platformy VOD, planujemy skorzystać z rozwiązania amerykańskiej platformy udostępnianej na zasadzie licencji na korzystanie. Musimy mieć platformę o audytowanych systemach DRM oraz płatności, tak aby utrzymać wiarygodność w stosunku do dostawców treści – dodaje Kułak.
Do 9 lutego trwają zapisy w ramach publicznej emisji akcji Red Carpet Media Group. Spółka chce pozyskać ok. 5 mln zł na rozwój działalności na rynku oferowania treści VOD oraz autorskich treści video (m.in. zakupy filmów do VOD, uruchomienie platformy VOD, dodatkowy kanał serialowy RedTopTV, rozbudowa zasięgu technicznego).
– Na akcje można się zapisać poprzez strony internetowe Prosper Capital Dom Maklerski oraz Noble Securities. Oferta jest tak przygotowana, że nie trzeba mieć od razu rachunku, żeby kupić akcje – powiedział główny akcjonariusz Red Carpet Media Group.
– Mamy plany, które powinny zostać zrealizowane w ramach kwot uzyskanych z emisji. Jeśli w przyszłości pojawią się konkretne perspektywy na skokowy rozwój (konkurs na miejsca na kolejnym MUXie w ramach przechodzenia na DVBT2 lub realne plany własnych produkcji), to będziemy rozważali ewentualne sposoby finansowania rozwoju w tych kierunkach – dodał Kułak.
Główny akcjonariusz Red Carpet Technologies sp. z o.o. zobowiązał się do niezbywania akcji do 11 lutego 2023 roku, jednak nie krócej niż do dnia przypadającego na 1 rok od daty pierwszego notowania spółki w Alternatywnym Systemie Obrotu.
Red Carpet Media Group kusi inwestorów perspektywą dywidendy i debiutu na NewConnect. Według deklaracji, spółka na wypłatę dla akcjonariuszy zamierza przeznaczyć od 20 proc. do 30 proc. wypracowanego zysku netto za lata obrotowe 2021-2023. Niezwłocznie po zakończeniu oferty Red Carpet Media Group planuje złożyć wniosek o wprowadzenie akcji na rynek NewConnect.
– Dywidendy planujemy w zasadzie od zaraz i ogłosiliśmy to w MI deklarując przeznaczenie 20-30 proc. na dywidendę. Chcielibyśmy zadebiutować w możliwie krótkim czasie, natychmiast po zarejestrowaniu podniesienia kapitału w ramach aktualnej emisji – powiedział Kułak.
Spółka zamierza w przyszłych latach skupić się na ofercie classic, która jest weryfikowana pod względem oglądalności na antenach Red Carpet i RED TOP oraz zadbać o mocne nowości. Poza tym chce włączyć się w kanały premier i mieć dostęp do oferty premium dla T-VOD.
– W ofercie VOD łatwiej jest pozyskiwać treści aktualne nowości. Kanały telewizyjne oraz partnerstwo z innymi mediami powinny zapewnić dużą rozpoznawalność marki – argumentuje Kułak.
– Mamy świadomość procesów konsolidacji branży, szczególnie telewizyjnej i liczymy się z tym, że możemy być w sferze zainteresowania większych od nas. Ponadto branża ta nawet w modelu światowym jest pełna informacji o odbywanych lub planowanych przejęciach i sądzę że ten proces będzie trwał – dodał Kułak.