Już niebawem do grona spółek publicznych dołączy Red Carpet Media Group, czyli producent programów telewizyjnych o tematyce filmowo-serialowo-popkulturowej. Spółka zarabia na sprzedaży czasu reklamowego w kanałach telewizyjnych, dostępu do kanałów na rynku zagranicznym, a na platformie VOD – na subskrypcji dostępowych.
– Od końca miesiąca dojdzie sprzedaż reklam na rynku północnoamerykańskim. Te wielkości się zmieniają w zależności od kwartału. Reklama krajowa w okresie wakacji nieco słabnie, a szczyt ma w Q4. Dotychczas rozkład procentowy z obu obszarów był zbliżony do siebie – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Leszek Kułak, założyciel, akcjonariusz, członek RN Red Carpet Media Group SA.
W swojej ofercie spółka posiada dwa koncesjonowane (koncesja „KRRiT”) kanały telewizji linearnej o nazwach „Red Carpet TV” oraz „Red TOP TV”.
– Jeśli chodzi o zasięg DVBT, to po refarmingu jeszcze nie wróciliśmy na lokalne platformy, bo są one cały czas w jakimś dyskursie z UKE. W przypadku zasięgu satelitarnego jesteśmy na platformie C+, a w modelu FTA mamy bardzo dużą widownię korzystającą z Cyfrowego Polsatu. Red Carpet TV jest obecny w ofercie chyba wszystkich sieci TVK. Red TOP to aktualnie ok. 180 sieci TVK – powiedział Leszek Kułak.
– Proszę pamiętać, że działamy w obszarze, który dość mocno opiera się trendom. Reklama w naszym przypadku jest oceniana w funkcji oglądalności, a tu za sprawą nowych pozycji programowych mamy wzrost i to znaczący, więc w tym zakresie nie dostrzegamy znacząco negatywnych trendów, które by wpływały na prognozy wyników – powiedział Leszek Kułak.
Poza tym spółka uruchomiła w maju własną platformę VOD „RED GO”, która oferuje komercyjny dostęp do swojej zawartości w modelu T-VOD oraz S-VOD (dostęp transakcyjny oraz dostęp subskrypcyjny).
– Pierwsze efekty oceniam bardzo dobrze. Platforma spotkała się z życzliwym odbiorem, zarówno w obszarze funkcjonalności jak i samej oferty programowej – powiedział założyciel Red Carpet Media Group.
We wtorek (4 października) Red Carpet Media zadebiutuje na rynku NewConnect. Będzie to 377 spółka notowana na małym parkiecie oraz 11. debiut na tym rynku w 2022 roku.
– Ostatnie debiuty spółek na NC rzeczywiście nie wyglądały imponująco. Bierzemy pod uwagę również scenariusz zachowawczy, tzn. jakiś spadek wartości akcji, ale biorąc pod uwagę sytuację rynkową w ogóle, nie należy tego traktować w kategoriach ewentualnej utraty zaufania inwestorów do spółki – powiedział Leszek Kułak.
Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group SA jest produkcja oraz rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych (TVK, DVB-S, DVB-T, IPTV) programów telewizyjnych o tematyce filmowo-serialowo-popkulturowej. W swojej ofercie spółka posiada dwa koncesjonowane (koncesja „KRRiT”) kanały telewizji linearnej o nazwach „Red Carpet TV” oraz „Red TOP TV”. Poza tym spółka uruchomiła w maju własną platformę VOD „RED GO”, która oferuje komercyjny dostęp do swojej zawartości w modelu T-VOD oraz S-VOD (dostęp transakcyjny oraz dostęp subskrypcyjny).