Grupa TelForceOne jest dystrybutorem akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej. Jest także producentem i dystrybutorem smartfonów, telefonów i komórkowych marki myPhone, która wg najnowszych badań ARC Rynek i Opinia jest najbardziej rozpoznawalną krajową marką smartfonów. W jej portfolio produktowym znajdują się także e-papierosy, materiały eksploatacyjne do drukarek oraz innowacyjne źródła światła LED – wszystkie produkowane i sprzedawane pod markami własnymi. Do grupy należy także sieć specjalistycznej sprzedaży detalicznej Teletorium, działająca na zasadzie franczyzy. Obecnie TelForceOne oferuje w kraju oraz za granicą kilkanaście tysięcy różnych produktów.

Wiesław Żywicki, prezes TelForceOne podczas konferencji w Karpaczu. (Fot. Daniel Paćkowski)
W poniedziałek inwestorzy mieli możliwość rozmowy on-line z zarządem spółki. Udział w czacie wziął Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne oraz przedstawiciele spółek z grupy: Adam Kowalski, członek zarządu TelForceOne, Paweł Jankowski, prezes spółek Teletorium Sp. z o.o. i RedDog Sp. z o.o. oraz Radosław Trzeba, wiceprezes myPhone Sp. z o.o. Tematem spotkania były m.in. wyniki za 2014 rok, a także plany i nowe produkty spółek z grupy TelForceOne. W opublikowanym sprawozdaniu spółka wykazała 86-proc. wzrost przychodów do 290,1 mln zł i 54-proc. dynamikę zysku netto, który wyniósł 6,5 mln zł. Jednak w samym IV kwartale widoczny był mocny spadek rentowność zysku brutto na sprzedaży. >> Przebieg całego spotkania on-line z zarządem TelForceOne znajdziesz tutaj
– Obniżenie marży brutto przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów ze sprzedaży wynika bezpośrednio z prowadzonej świadomej polityki, polegającej na wprowadzeniu do portfolio produktów marek obcych z niższą marżą w stosunku do marek własnych i wypieraniu konkurencyjnych dostawców marek obcych z perspektywicznego rynku kluczowych odbiorców sieciowych. Jednocześnie odbił się wzrost kursu dolara w IV kwartale w zakresie dotyczącym finalizowanych wtedy płatności dostaw. – powiedział Wiesław Żywicki w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
Podczas spotkania nie zabrakło pytania o dywidendę. W ubiegłym roku TelForceOne wypłacił 0,10 zł na każdą akcję, co dawało stopę na poziomie 1,7 proc. Inwestorzy chcieli wiedzieć, jak zarząd zamierza podzielić zysk za 2014 rok.
– Podtrzymujemy chęć bycia spółką dywidendową. W zeszłym roku przeznaczyliśmy na dywidendę 19,5 proc. jednostkowego zysku netto z 2013 r., czyli blisko 820 tys. zł. Spółka nie określiła precyzyjnej polityki dywidendowej, ale zarząd nie wyklucza wypłaty na podobnym poziomie, co za rok 2013. – zaznaczał Wiesław Żywicki.
Gorącym tematem były też produkty oferowane przez spółkę. Radosław Trzeba, wiceprezes myPhone potwierdził, że aktualnie prowadzone są intensywne rozmowy z operatorami krajowymi i zagranicznymi nad wprowadzeniem nowej serii Infinity do stacjonarnych ofert operatorów.
– W aktualnej ofercie operatorskiej znajduje się nasz model Cube, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wśród klientów detalicznych. Aktualnie prowadzone są rozmowy ze wszystkimi operatorami dot. nowych telefonów i projektów. Musimy podkreślić, iż marka myPhone jest najbardziej rozpoznawalną polską marką na rynku wg badań ARC, z udziałem w rynku całościowym powyżej 4 proc. Dlatego też jesteśmy poważnym i potencjalnym dostawcą dla operatorów. – mówił Radosław Trzeba.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 0,59 przy średniej dla sektora 1,04. >> Zobacz jak zmieniły się pozostałe wskaźniki TelForceOne po wynikach za IV kwartał.