Admiral Boats jest producentem i dystrybutorem łodzi motorowych oraz jedynym reprezentantem polskiego przemysłu jachtowego i stoczniowego notowanym na rynku kapitałowym. Od lipca 2011 r. akcje spółki są notowane na rynku NewConnect, a jej obligacje na rynku Catalyst. Liczba produkowanych łodzi przekracza 1.000 sztuk rocznie. W I połowie 2014 r. spółka wypracowała 24,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. W ciągu trzech lat pozycja ta wzrosła o 205 proc. Spółka eksportuje na rynki Europy Zachodniej i Północnej ok. 97 proc. produkcji.
StockWatch.pl na czwartkowym czacie inwestorskim gościł Andrzeja Bartoszewicza, prezesa zarządu Admiral Boats. Głównym tematem spotkania on-line były wyniki za II kwartał, plany inwestycyjne oraz kwestia przeniesienia notowań akcji spółki z rynku NewConnect na rynek podstawowy GPW.
Prezes Admiral Boats rozpoczął dyskusję od zdementowania pogłosek o ewentualnej emisji akcji w związku z planowanym przeniesieniem notowań na główny parkiet.
– Pisaliśmy o tej sprawie w prospekcie emisyjnym. Potwierdzam, że celem strategicznym jest wejście na główny parkiet GPW. Na dzień dzisiejszy spółka nie posiada informacji od kluczowych akcjonariuszy dot. emisji. Zarząd nie planuje występowania z takim wnioskiem do organów spółki. Oczywiście sprawa jest dla nas ważna, a nowe emisje w naszej ocenie nie są konieczne – spółka koncentruje się na poprawie wyników. Liczymy, że rynek właściwie oceni w najbliższych kwartałach nasz potencjał. – tłumaczył Andrzej Bartoszewicz w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
>> Przebieg całego spotkania on-line z Andrzejem Bartoszewiczem, prezesa zarządu Admiral Boats >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
W temacie przejścia na rynek główny padło też pytanie o możliwy termin zakończenia tego procesu.
– Jedyną przeszkodą formalną w obecnej chwili jest osiągnięcie wymaganej kapitalizacji. W wypadku osiągnięcia minimalnej kapitalizacji niezwłocznie zgłosimy się do GPW w celu uruchomienia stosownych procedur. Do tej pory spółka przeprowadziła wszelkie niezbędne działania do przeniesienia notowań z rynku NewConnect na parkiet główny GPW. W dniu 7 sierpnia KNF zatwierdził prospekt emisyjny. Dążymy do jak najszybszego przeniesienia notowań. – powiedział prezes Admiral Boats.
Inwestorów interesowały też prognoz na kolejne okresy, a szczególnie jakich przychodów spodziewa się spółka po trzecim kwartale oraz czy w wynikach pojawi się poprawa zysków.
– Odnosząc się do przyszłości, rok 2014 okazał się trudniejszy niż oczekiwaliśmy. Jest to wynik zarówno okoliczności zewnętrznych jak i przedłużania się uruchomienia pełnych mocy produkcyjnych zakładu w Tczewie, nad czym obecnie pracujemy. Ponosiliśmy koszty związane z m.in. przygotowaniem prospektu emisyjnego, badań, szkoleń, a w obszarze biznesowym: wzrostu zatrudnienia, certyfikacji, przenoszenia części produkcji do zakładu w Tczewie. Koszty te już znajdują się w wyniku finansowym i nie będą ponoszone w przyszłości. Wpłynie to bezpośrednio na poprawę rentowności spółki. Ponadto prowadzimy wiele działań operacyjnych, w tym: negocjujemy duże kontrakty, chcemy produkować większe jednostki kierowane do nowej grupy odbiorców. Bardzo dobrze czujemy się w obszarze remontów jednostek rzecznych, gdzie Tczew posiadał unikatowe kompetencje i infrastrukturę i będziemy walczyć o powrót na ten rynek. – zaznaczył Andrzej Bartoszewicz.
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji Admiral Boats >> Zobacz jak zmienił się obraz fundamentalny producenta łodzi motorowych po wynikach za II kwartał 2014 r.