Grupa TelForceOne jest liderem rynku akcesoriów do urządzeń mobilnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej (m.in. marek własnych Forever i GreenGo) oraz producentem elektroniki użytkowej (myPhone, myTAB). W 2013 roku udanie zadebiutowały jej nowe produkty, m.in. smartfony myPhone oraz e-papierosy FOOF i Tabaque. Telefony myPhone dominują w sektorze aparatów GSM o uproszczonej obsłudze. W portfolio grupy są również produkty z branży oświetlenia LED oraz alternatywne materiały eksploatacyjne do drukarek. W jej skład wchodzi m.in. spółka Teletorium – specjalistyczna sieć sprzedaży detalicznej. Grupa Kapitałowa TelForceOne obecna jest w 32 krajach.

Wiesław Żywicki, wiceprezes zarządu TelForceOne SA
W poniedziałek inwestorzy mieli możliwość rozmowy on-line z zarządem spółki. Udział w czacie wziął Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne oraz przedstawiciele spółek z grupy: Adam Kowalski, członek zarządu TelForceOne, Paweł Jankowski, prezes spółek Teletorium Sp. z o.o. i RedDog Sp. z o.o. oraz Radosław Trzeba, wiceprezes myPhone Sp. z o.o. Tematem spotkania były wyniki za 2013 rok oraz plany i nowe produkty grupy.
W 2013 roku przychody grupy urosły o 28,3 proc. w ujęciu r/r i wyniosły 155,7 mln zł. To przełożyło się na ponad 67-proc. wzrost zysku EBITDA do 11,5 mln zł i 83-proc. progres na poziomie EBIT (9,6 mln zł). Na czysto zarobek powiększył się o 238 proc. do 4,2 mln zł. TelForceOne planuje zachować w 2014 roku dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów grupy oraz utrzymać kilkadziesiąt proc. dynamiki wzrostu zysku EBIDTA oraz zysku netto. W kontekście przyszłych wyników, inwestorzy chcieli wiedzieć, czy zawirowania polityczne na Ukrainie będą miały negatywny wpływ na wyniki w kolejnych kwartałach.
– Udział sprzedaży produktów na rynku ukraińskim jest marginalny i spółka nie zakłada negatywnego wpływu. Nie mamy wpływu na makroekonomiczny aspekt. W chwili ograniczenia importu produktów z Rosji na rynek ukraiński, spółka i jej produkty mogą być alternatywą. – ocenił Radosław Trzeba w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl
>> Przebieg całego spotkania on-line z Wiesławem Żywickim, wiceprezesem TelForceOne oraz przedstawicielami spółek z grupy >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
W zeszłym roku spółka debiutowała w segmencie e-papierosów, które zaczęto sprzedawać w drugim półroczu. Inwestorzy chcieli poznać założenia spółki na 2014 rok w tym segmencie.
– Konkurencja na rynku e-papierosów jest bardzo silna, jednak podjęte działania pozwoliły na wprowadzenie naszych e-papierosów na stałe lub w postaci akcji gazetowych w wielu sieciach m.in. Selgros, Kaufland, Auchan, Polo Market, Biedronka, co dało bardzo satysfakcjonujące wyniki. W obecnym roku chcemy znacznie powiększyć nasz udział w rynku, ale o prognozach tego udziału na razie nie chcemy się wypowiadać, ponieważ grupa nie publikowała prognoz. – odpowiadał Paweł Jankowski.
Uczestnicy spotkania on-line chcieli poznać też plany dotyczące tabletów. Zdaniem jednego z inwestorów, odświeżenie modeli jest mocno opóźnione w stosunku do konkurencji, co może sugerować, iż firma odpuszcza ten segment.
– Spółka zdecydowała się na realizację indywidualnych zamówień z poszczególnych sieci handlowych kosztem oferty na rynku open marketowym. Taki rodzaj współpracy gwarantuje odbiorcy bardzo atrakcyjną cenę, a spółce niskie ryzyko stocku magazynowego. Już w II półroczu 2014 r. produkty wyprodukowane przez spółkę pojawią się w sieciach handlowych. – wyjaśniał Radosław Trzeba.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 0,43 przy średniej dla sektora 1,13. >> Zobacz jak zmieniły się pozostałe wskaźniki TelForceOne po wynikach za IV kwartał.