
(Fot. mat. prasowe)
Z oferty akcji Manufaktura Piwa, Wódki i Wina chce pozyskać 11 mln zł i przeznaczyć je na kapitał obrotowy.
– Zakładamy zwielokrotnienie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku, zarówno aktualnie oferowanych jak również tych, które Emitent planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach bieżącego roku. Realizacja tych zamierzeń wymaga odpowiedniego zwiększenia kapitału obrotowego, dlatego chcemy przeznaczyć 100 proc. środków z emisji na ten cel – stwierdził Tomasz Nietubyć, wiceprezes MPWiW.
Prezesem i największym akcjonariuszem Manufaktury Piwa, Wódki i Wina jest Janusz Palikot. Po emisji (w przypadku objęcia wszystkich nowych akcji przez inwestorów) jego udział w kapitale spadnie do 37,01 proc. z 40,19 proc. obecnie (bezpośrednio i pośrednio). Palikot zadeklarował 2,5-roczny lock-up na posiadany pakiet akcji.
– Tworzymy jedyny w swoim rodzaju lifestylowy holding alkoholowy. Wykorzystywanie efektu synergii wszystkich podmiotów w zakresie produkcji, sprzedaży i marketingu pozwala nam wprowadzać na rynek szereg nowych marek. Koncentrujemy się głównie na produktach wysokomarżowych oraz odwołujących się do emocji. Dzięki temu osiągamy bardzo dynamiczny wzrost skali działalności. Rozpoczęcie zapowiadanej pierwszej oferty publicznej jest zwieńczeniem wielu procesów obejmujących m.in. zakończone połączenie ze spółką Doctor Brew oraz kończący się proces przejęcia Przyjaznego Państwa. Tworzymy unikalną na polskim rynku grupę o bardzo wysokim potencjale rozwoju – podkreślił Janusz Palikot, prezes MPWiW.
Akcje nowej emisji są oferowane na podstawie memorandum, w trybie subskrypcji otwartej. Jak zaznaczono, na dzień memorandum spółka spełnia warunki wprowadzenia do ASO, w tym szczególnie warunku przewidującego, że akcje mogą być wprowadzone do obrotu w ASO, o ile co najmniej 15 proc. akcji objętych wnioskiem o wprowadzenie znajduje się w posiadaniu co najmniej 10 akcjonariuszy, z których każdy posiada nie więcej niż 5 proc. ogólnej liczy głosów na walnym zgromadzeniu i nie jest podmiotem powiązanym z emitentem. Spółka podkreśla, że nie może zapewnić, że po przeprowadzeniu emisji akcji nowej emisji wyżej wskazany warunek zostanie spełniony.
W 2021 r. Manufaktura Piwa, Wódki i Wina osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 49,7 mln zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem, EBITDA w wysokości 12,45 mln zł, a zysk netto 8,9 mln zł. W 2022 roku grupa MPWiW zamierza zwiększać skalę biznesu poprzez współprace z kolejnymi sieciami handlowymi. Obecnie jej kluczowym partnerem jest sieć Żabka.
– Przy założeniu realizacji wszystkich elementów strategii grupy kapitałowej, celem zarządu jest osiągnięcie sprzedaży i EBITDA w ujęcie skonsolidowanym na poziomie kilkukrotnie wyższym w porównaniu do 2021 roku – podkreślił Tomasz Nietubyć, wiceprezes MPWiW.
Grupa MPWiW to działający od 2016 . producent alkoholi z segmentu premium. Spółka specjalizuje się w wytwarzaniu piwa rzemieślniczego i alkoholi wysokoprocentowych. W ostatnich miesiącach grupa sfinalizowała przejęcie spółki Doctor Brew. Poza tym w skład grupy MPWiW wchodzą także (bezpośrednio): Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery. Aktywa produkcyjne umiejscowione są obecnie w dwóch zakładach produkcyjnych: należącym do spółki zakładzie Browaru w Tenczynku oraz dzierżawionej obecnie infrastrukturze Browaru w Niechanowie, którą grupa zamierza nabyć w 2022 roku.