PARTNER SERWISU
klcoomzr

Sprzedaż online Answear.com wstępnie wzrosła o 30 proc. r/r do 198 mln zł w II kw.

Omawiane walory:

Sprzedaż online zrealizowana przez Answear.com w II kwartale br. wzrosła o 30 proc. r/r do 198 mln zł, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w II kw. br. wzrosły o 34 proc. r/r do 196 mln zł.

answear,wyniki,handel,online,ecommerce

Sprzedaż online Answear.com wstępnie wzrosła o 30 proc. r/r do 198 mln zł w II kw.

W całym I półroczu br. sprzedaż online wzrosła o 31 proc. r/r do 364 mln zł, zaś przychody wg MSSF – o 39 proc. r/r do 374 mln zł.

– Jesteśmy zadowoleni ze wstępnych wyników II kwartału bieżącego roku, zarówno pod względem sprzedażowym jak również wskażników finansowych i operacyjnych, co powinno przełożyć się na dobrą rentowność tego okresu, tym bardziej, że wyniki II kwartału nie powinny być obciążone zdarzeniami jednorazowymi jak to miało miejsce w poprzednim okresie. Cieszymy się również z powrotu i stopniowego odbudowywania rynku ukraińskiego, który przez kilka miesięcy był wyłączony ze sprzedaży oraz konsekwentnego wzrostu sprzedaży na pozostałych rynkach. Zdecydowaliśmy też o otwarciu nowego rynku – Słowenii – aby konsekwentnie zwiększać potencjał sprzedaży i optymalizować naszą logistykę na Bałkanach – skomentował prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

Na początku maja, po ponad dwóch miesiącach przestoju, Answear.com wznowił działalność w Ukrainie. Zamówienia są realizowane na terenie całego kraju, poza rejonami objętymi działaniami wojennymi. Pierwsze tygodnie od wznowienia sprzedaży – według oceny spółki – przebiegają bardzo dobrze.

– Podchodzimy z dużym optymizmem do rynku ukraińskiego. Sprzedaż w pierwszych tygodniach wygląda naprawdę obiecująco. Po czasowym wstrzymaniu sprzedaży związanej z wojną widać, że Ukraińcy pragną powrotu do normalności, co w pewnym sensie utożsamiane jest z zakupami ubrań i akcesoriów przez internet. Nasze pozytywne nastawienie wzmacnia fakt, iż naszym największym konkurentem na rynku ukraińskim była rosyjska platforma zakupowa – dodał Bajołek.

W czerwcu br. spółka otworzyła działalność na 11. rynku – w Słowenii – kraju o wysokim wskaźniku dochodu „per capita” i dużej świadomości marek premium oraz rynkiem z potencjałem dalszych optymalizacji w zakresie obsługi logistycznej Answear.com dla kierunku bałkańskiego, wskazano też w komunikacie.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.

  • Realizacja zysków po dwóch mocnych sesjach, w grze Answear, Pepco i Mo-Bruk

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie upływa pod znakiem realizacji zysków (głównie wśród dużych spółek), po dwóch dniach mocnych wzrostów, gdy rodzimy parkiet był europejskim liderem. Bez wpływu na decyzje inwestorów jest debata nad wotum zaufania dla rządu Donalda Tuska, ale taki wpływ mogą mieć popołudniowe dane o inflacji w USA.

  • Answear: W ABB zwiększono liczbę akcji sprzedawanych do 3,67 mln szt. po 26 zł/akcję

    ANSWEAR otrzymał od MCI.PrivateVentures Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego zawiadomienie o zakończeniu przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż 2,85 mln akcji posiadanych przez akcjonariusza, a w ramach procesu ostateczna liczba akcji sprzedawanych została ustalona na 3 666 355 sztuk przy cenie sprzedaży 26 zł za akcję.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat