Ten Square Games: Jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing

Omawiane walory:

Gośćmi wtorkowego czatu w ramach trwającego GAMING WEEK w StockWatch.pl byli przedstawiciele Ten Square Games. Głównymi tematami spotkania z inwestorami były wyniki finansowe spółki za ubiegły rok oraz plany wejścia na rynek chiński.

Maciej Popowicz, prezes zarządu (po lewej), Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowy (w środku) i Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games (po prawej). Fot. spółka.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala, twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl). Na rynku głównym studio zadebiutowało w maju 2018 r. Ten Square Games jest też obecnie jedyną spółką z branży gamedev na GPW, która ma politykę dywidendową i dzieli się zyskiem.

– Podtrzymujemy politykę dywidendową, która zakłada wypłatę do 75 proc. zysku skonsolidowanego spółki. Rekomendacja zarządu, która dotyczy wypłaty dywidendy za rok 2018 pojawi się w najbliższych tygodniach – powiedział w rozmowie na żywo Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games.

>> Zapis całego spotkania z Maciejem Popowiczem, Arkadiuszem Pernalem i Magdaleną Jurewicz z Ten Square Games znajdziesz tutaj

Tworząca gry na urządzenia mobilne firma w całym 2018 roku zarobiła 36,47 mln zł na czysto wobec 8,41 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 45 mln zł (względem 11 mln zł w 2017 r.). Wyniki te były nieco gorsze od rynkowego konsensusu, głównie ze względu na zmiany zasad rachunkowości w grupie. Spółka zaczęła wykazywać przychody odroczone, które są pochodną salda niewykorzystanej wirtualnej waluty na dzień bilansowy.

– Oczekiwania rynku nie uwzględniały wdrożonego w 2018 roku nowego standardu rachunkowości w spółce. Spółka na każdy dzień bilansowy szacuje wykorzystanie wirtualnej waluty – w związku z tym nie wszytko to, co gracz zapłacił w grze jest ujmowane w przychodach. Odroczony przychód wchodzi do rachunku wyników w kolejnym okresie. W związku z tym spółka odracza także koszty prowizji z danych płatności. Szacunek odroczonych przychodów na koniec grudnia 2018 stanowi 1,2 mln zł i stanowi mniej niż 1 proc. przychodów spółki w 2018 r – sprecyzowała Magdalena Jurewicz, odpowiedzialna za finanse spółki.

>> Merlin w sieci, piniądź leci – omówienie sprawozdania finansowego Ten Square Games po IV kw. 2018 r.

Pod koniec ubiegłego roku Ten Square Games podpisało z NetEase Online Games umowę na dystrybucję gry Fishing Clash w Chinach. Przed debiutem na największym runku na świecie tytuł przejdzie kosmetyczne zmiany w celu dostosowania go do wymagań konsumentów.

– NetEase będzie odpowiadał za marketing oraz promocję Fishing Clash na rynku chińskim, dlatego będzie ponosił również związane z tym działaniem koszty. (…) Czekamy na decyzję regulatora. Widzimy duże zaangażowanie partnera, w związku z tym jesteśmy optymistyczni, co do rozwoju projektu. Nie mamy informacji, co do miejsca w kolejce – powiedzieli przedstawiciele firmy.

Wraz z ogłoszeniem wyników za 2018 rok, Ten Square Games informowało o postępach prac przy ich nowej grze – Gold Rush (wcześniej Mini-Golf). Tak zwany soft launch gry (czyli testowe udostępnienie jej wybranej grupie użytkowników) odbędzie się w ciągu najbliższych tygodni. Spółka widzi również potencjał w segmencie gier dla kobiet. Mają być to produkcje bazujące na łączeniu casualowych mechanik rozgrywki i najpopularniejszych nisz tematycznych. Obecnie Ten Square Games pracuje nad dwoma takimi tytułami.

Segment gier kobiecych jest dla nas bardzo interesujący. Mamy dwa tytuły w pre-produkcji w tej tematyce. Widzimy, że w tym temacie dzieje się dużo innowacji, wierzymy, że z naszymi kompetencjami jesteśmy w stanie zaistnieć również w tym szalenie atrakcyjnym segmencie – mówi Maciej Popowicz.

Uczestnicy czatu byli również zainteresowani długofalową strategią firmy oraz tym, jakie cele stawia sobie zarząd na kolejne lata.

– Od lat realizujemy strategię budowy portfolio tytułów utrzymywanych latami, mamy duże doświadczenie w pracy z długowiecznymi tytułami (Let’s Fish ma już 7 lat) jednocześnie mamy również przemyślany zdywersyfikowany pipeline nowych projektów. I to zapewnia nam potencjał organicznego wzrostu, ale nie wykluczamy też wzrostu poprzez współpracę czy akwizycję. Wierzymy, że dzięki naszemu know-how, który zdobywaliśmy przez ostatnie 7 lat jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing. Przez lata rozwijaliśmy strategiczne kompetencje: BI, Machine Learning, testowaliśmy różne mechaniki gier. W naszej ocenie, będzie to owocować w kolejnych produktach niezależnie od podejmowanej tematyki – dodał Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT TSGAMES, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR