Walne Benefit Systems uchwaliło program motywacyjny na kolejne lata skierowany do kadry kierowniczej. Plan przewiduje emisję do 100 tys. akcji serii E. Maksymalna liczba przyznanych akcji będzie zależała od wypracowania ściśle określonych zysków. Chodzi o wypracowanie w 2017 r. zysku brutto powyżej 90 mln zł, w 2018 r. ponad 105 mln zł, w 2019 r. powyżej 120 mln zł i w następnym roku ponad 140 mln zł. Jak podała spółka, celem programu motywacyjnego będzie zapewnienie optymalnych warunków dla wzrostu wyników finansowych i długoterminowego wzrostu wartości, poprzez trwałe związanie osób z Benefit Systems.
Równolegle akcjonariusze zdecydowali o buy backu. Skup własnych akcji ma objąć nie więcej niż 85 tys. sztuk, tj. 4 proc. kapitału. Cena nie może być niższa niż 300 zł i nie wyższa niż 1.000 zł. Czwartkowy kurs odniesienia to 540 zł. Na pokrycie buy backu Benefit utworzył kapitał rezerwowy w wysokości 27,5 mln zł. Skup miałby potrwać do końca roku, a nabyte akcje mogą zostać przeznaczone do umorzenia, finansowania transakcji przejmowania innych spółek, dalszej odsprzedaży lub innych celów wyznaczonych przez menadżerów. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Benefit Systems
Benefit Systems dobrze rozpoczął 2016 rok. Przychody grupy w I kwartale 2016 r. wzrosły o 34 proc. r/r do 172,1 mln zł, a EBITDA o 118 proc. do 15,6 mln zł. Wspomniany w programie motywacyjnym zysk brutto wyniósł 10,6 mln zł i wzrósł o ponad 5 proc. r/r. W całym ubiegłym roku wyniósł on 62,9 mln zł wobec 49,6 mln zł z 2014 r. Benefit na koniec marca miał aktywnych ponad 677 tys. kart sportowych – wzrost o 19,1 proc. Spółka MultiSport Benefit, która odpowiada za sprzedaż kart sportowych na czeskim rynku, zwiększyła ich liczbę w pierwszym kwartale do poziomu 29 tysięcy. Grupa kontynuuje rozwój oferty kart sportowych na rynkach słowackim i bułgarskim, gdzie trwa pozyskiwanie klientów. W pierwszym kwartale z platform kafeteryjnych MyBenefit oraz MultiKafeteria korzystało ponad 200 tysięcy użytkowników, co oznacza wzrost o ponad 40 tys. użytkowników w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 roku. Obroty na platformach kafeteryjnych wyniosły 40,7 mln zł.
W tym roku akcje spółki zyskały 23 proc., wznosząc się na historyczne szczyty. W skali ostatnich 12 miesięcy zwyżka sięga 26 proc., a 3-letnia stopa zwrotu przekracza 120 proc.