W ostatnim czasie Shoper odnotował rekordowe wyniki finansowe i operacyjne, wyprzedzając konkurencję pod względem dynamiki wzrostu. Sprawdzamy, co od strony fundamentalnej dzieje się w spółce i jej biznesie.
Fot. mat. prasowe/Shoper
Jednak czy szybki rozwój przekłada się na realną wartość dla inwestorów? W analizie przyglądamy się kluczowym wskaźnikom, strategii firmy oraz wpływowi nowego właściciela na przyszłość Shopera. Czy nadchodzące zmiany oznaczają dalsze wzrosty, czy może nadszedł czas na weryfikację wyceny rynkowej?
Z analizy dowiesz się:
Jakie czynniki napędzały wzrosty Shopera w 2024 roku.
Jak zmiana właściciela może wpłynąć na strategię spółki.
Jakie segmenty działalności generują największe przychody i marże.
Dlaczego model sprzedaży wielokanałowej stał się kluczowy dla firmy.
Jak kształtowały się kluczowe wskaźniki finansowe, w tym GMV i EBITDA.
Jak wygląda konkurencja na rynku e-commerce i jakie są perspektywy dla Shopera.
Czy obecna wycena akcji odzwierciedla rzeczywistą wartość spółki.
Jakie są główne ryzyka i wyzwania stojące przed Shoperem.
Jakie synergie może przynieść współpraca z CyberFolks i innymi podmiotami z grupy.
Jakie mogą być dalsze kierunki rozwoju i potencjalne akwizycje spółki.
We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.
Pogorszenie nastrojów na globalnych rynkach akcji rzuca się cieniem na GPW. Dotyczy to głównie dużych spółek. Na tych średnich i małych chęć do realizacji zysków jest dużo mniejsza. I nie ma się co dziwić, bo często zaskakują one lepszymi od oczekiwań wynikami.
SHOPER zakończył I kwartał 2025 roku z 17-proc. wzrostem przychodów, silną poprawą rentowności oraz rekordowym poziomem GMV. Skorygowana EBITDA wzrosła o 25 proc. rdr do 18,5 mln zł, a marża EBITDA osiągnęła imponujące 35,8 proc., co jest jednym z najwyższych wyników w polskim e-commerce.
Tegoroczny sezon dywidendowy rozpoczął się od kilku mocnych akcentów. W pierwszych dniach maja 4 spółki podzieliły między akcjonariuszy bagatela 8,2 mld zł dywidend. W kolejnych tygodniach 13 kolejnych firm rozdysponuje aż 5,2 mld zł. Sprawdzamy, gdzie w maju szykują się najciekawsze dywidendy.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.